شناسهٔ خبر: 29929750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

٣٠ آذرماه؛ آخرین مهلت ارسال اثر به مسابقات فرهنگی هفته وحدت

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: متقاضیان شرکت در دو مسابقه فرهنگی الکترونیک دلنوشته‌ای به پیامبر رحمت، محمد مصطفی(ص) و کتاب و کتابخوانی براساس کتاب سیره پیامبر اکرم(ص) با نگاهی به قرآن کریم، تا ٣٠ آذرماه فرصت دارند اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

٣٠ آذر ماه آخرین مهلت ارسال اثر به مسابقات فرهنگی هفته وحدت

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمود شالویی، گفت: دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف افزایش آشنایی و معرفت عمومی نسبت به زندگی و سیره حضرت محمد(ص) این دو مسابقه فرهنگی را برگزار کرده است.

وی افزود: متقاضیان شرکت در دو مسابقه فرهنگی الکترونیکی دلنوشته‌ای به پیامبر رحمت، محمد مصطفی(ص) و کتاب و کتابخوانی بر اساس کتاب سیره پیامبراکرم(ص) با نگاهی به قرآن کریم، تا ٣٠ آذرماه فرصت دارند اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
شالویی تصریح کرد: تعمیق معارف اسلامی و گسترش الگوهای دینی و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی و مذهبی، ارائه و تبیین الگوهای عملی در جهت تقویت باورهای دینی و مذهبی و تهیه و تولید آثار دینی با محوریت زندگی پیامبر اسلام را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد.
شالویی برگزاری این دو مسابقه فرهنگی را در ادامه و همسو با برنامه‌های هفته وحدت خواند.
 مسابقه دلنوشته‌ای به پیامبر رحمت
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر مازندران پرهیز از خشونت، عفو و بخشش و طلب مغفرت برای خطاکاران، مشاوره و هم فکری با مومنان، قاطعیت در انجام کار و توکل بر خود، ایجاد و تقویت احساس عشق و علاقه و مهربانی در میان مردم را از محورهای مسابقه دلنوشته ای به پیامبررحمت،محمد مصطفی(ص) عنوان کرد.
وی با بیان اینکه  این مسابقه در دو گروه سنی تا ١٤ سال و ١٤ سال به بالا برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد به نشانی farhang.gov.ir ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند.

شالویی گفت: متقاضیان همچنین می‌توانند از طریق سایت شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ارشاد به نشانی marouf.farhang.gov.ir و یا به صورت مستقیم از طریق سایت پیامبر(ص) به نشانی اینترنتی payambar.farhang.gov.ir آثار خود را ارسال کنند. 
وی به مبنای ارزیابی مسابقات دلنوشته‌ها نیز اشاره کرد و  افزود: روانی قلم و استحکام نثر، جذابیت سوژه، جزئی‌نگری در روایت، فضاسازی، ارائه اطلاعات از مناسبات و مسائل زندگی انسانی از جمله مبانی ارزیابی آثار خواهد بود.
شالویی افزود: آثار ارسالی باید در قالب داستان های کوتاه ٥٠٠ تا 3 هزار کلمه‌ای باشد و از حداکثر ١٠ صفحه A٤ نیز تجاوز نکند.

مسابقه کتاب و کتابخوانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: منبع مسابقه کتاب و کتابخوانی کتاب سیره پیامبر اکرم با نگاهی به قرآن کریم نوشته حجت الاسلام محسن قرائتی است که شرکت کنندگان می‌توانند نسخه کتاب مورد نظر را از طریق نشانی های اینترنتی farhang.gov.ir و marouf.farhang.gov.ir به صورت pdf دانلود کنند.
شالویی افزود: متقاضیان حضور و رقابت در مسابقه کتاب و کتابخوانی می توانند در سایت مسابقه ثبت نام کنند و به صورت الکترونیکی به سئوالات مسابقه در مدت زمان ١٠ دقیقه پاسخ دهند.
وی ادامه داد: سئوالات مسابقه شامل ١٠ مورد است که به صورت تصادفی انتخاب می‌شود و متقاضی برای قبولی باید حداقل به هفت سئوال پاسخ صحیح بدهد.
شالویی گفت: این دو مسابقه فرهنگی از ٢٩ آبان ماه آغاز شده و تا ٣٠ آذر ماه جاری ادامه دارد و به برندگان مسابقه به صورت نقدی و غیر نقدی جوایز نفیسی اعطا می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما