شناسهٔ خبر: 29929552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو به انتقادات از عسکری

کاپیتان اسبق تیم ملی تکواندو معتقد است باید کادرفنی تیم ملی را تقویت کرد و به تیم ملی فرصت داد تا کار خود را ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

مسعود حجی‌زواره در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات صورت گرفته از فریبرز عسکری در روزهای اخیر را قبول دارد یا نه؟ توضیح داد: من صحبت‌های دوستان در برنامه تلویزیونی را دیدم و به نظرم برخی از صحبت‌های مهدی بی‌باک را باید قبول کرد. مسابقات قهرمانی جهان میدان بسیار بزرگ و دشواری است که برای کسب نتیجه در آن باید همه جوانب تیم ملی را تقویت کرد.

او افزود: یکی از صحبت‌ها و نقدهای درست مهدی بی‌باک تقویت کادرفنی تیم ملی برای رقابت‌های جهانی بود که صد در صد با آن موافق هستم. باید یک تا دو نفر به کادرفنی تیم ملی اضافه شوند تا کارهای آماده‌سازی برای این دوره از رقابت‌های جهانی به طور مناسب پیش رود. قهرمانی جهان دقیقا قبل از المپیک برگزار می‌شود و کشورها برای کسب سهمیه المپیک با همه نیرو عازم این رقابت‌ها می‌شوند، بنابراین برای موفقیت باید هوشیار عمل کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی تکواندو در مورد انتقادات برخی کارشناسان از تیم ملی تکواندو، ادامه داد: البته در مورد برخی انتقادها کاملا مخالفم. آقای کریمی بزرگ تکواندو هستند و برای او ارزش زیادی قائلم اما به هیچ عنوان صحبت‌های او در مورد اینکه جوانگرایی نشده است را قبول ندارم. واقعا متوجه نمی‌شوم که منظور آقای کریمی از جوانگرایی چیست! این انتقاد در حالی است که تکواندوکارانی مثل عاشورزاده، هادی‌پور و یعقوبی تنها 21 تا 23 سال دارند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در خصوص ارزیابی‌اش از نتایج تیم ملی تکواندو از زمان حضور عسکری تا به امروز، گفت: در قهرمانی آسیا به هیچ عنوان نتایج خوبی کسب نشد و پس از آن در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا دو طلا به دست آوردیم که نتیجه خوبی بود اما عالی نبود. در گرندپری‌ها هم تنها توانستیم یک مدال طلا را به دست آوریم. به نظر من باید تیم ملی از حاشیه دور باشد و با آرامش به کار خود ادامه دهد. من به شخصه در مورد تیم ملی صحبت نمی‌کنم تا با آرامش به کار خود ادامه دهد و ان‌شاءالله در المپیک نتایج خوبی حاصل شود.

ملی‌پوش سابق تیم ملی تکواندو با بیان اینکه باید همه اهالی تکواندو کنار یکدیگر باشند،‌ اظهار کرد: ما همه از یک خانواده به نام تکواندو هستیم که اگر موفق شود ما موفق شده‌ایم و اگر هم تضعیف شود دودش به چشم خودمان می‌رود. بهتر است به تیم ملی فرصت دهیم تا با تقویت شدن کادرفنی کارهای خود را در آرامش پیش ببرد.

مسعود حجی‌زواره در پایان، در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کنونی می‌توان به موفقیت تیم ملی در رقابت‌های جهانی امیدوار بود؟ تصریح کرد: قهرمانی جهان را نمی‌توان با هیچ رویداد دیگری به جز المپیک مقایسه کرد. کادرفنی ما باید در انتخاب نفرات اعزامی شش دانگ عمل کند. موفقیت دور از دسترس نیست اما کار بسیار سختی پیش رو است. برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم تا با سربلندی از این آزمون سخت خارج شود.

انتهای پیام

نظر شما