شناسهٔ خبر: 29929312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶۴۰ میلیارد ریال برای طرح‌های باز‌آفرینی شهری اردبیل اختصاص یافت

R41374/P1377/S6,49/CT11

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در اجرای تحرک بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی شهری ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن به استان اردبیل اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محبوب حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل اظهار داشت: در اجرای تکالیف برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرک بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی اعم از احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف 640 میلیارد ریال تسهیلات ساخت سه هزار و 215 واحد مسکن به استان اردبیل اختصاص یافت.

وی افزود: تسهیلات ساخت برای سازندگان واحدهای مسکونی در کلان شهرها به ازای هر واحد 50 میلیون تومان و در سایر شهرها 40 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد در سال جاری برای دوره مشارکت مدنی دو ساله ساخت است و علاوه بر این تسهیلات 70 میلیون تومانی با نرخ سود 18 درصد برای انبوه‌سازان قابل پرداخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تسهیلات خرید گفت: این تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای متقاضیان خرید واحد مسکونی در محدوده‌ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان با نرخ سود 6 درصد با دوره بازپرداخت حداکثر 12 سال است.

حیدری تصریح کرد: تسهیلات ودیعه اسکان موقت به صورت قرض‌الحسنه در کلان شهرها 20 میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و در سایر شهرها 15 میلیون تومان است.

وی با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاد شده در راستای طرح بازآفرینی در سطح استان اردبیل بیان کرد: تعداد سه هزار و 799 فرصت شغلی در راستای اجرای بازآفرینی در سطح استان به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد و این در حالی است که به صورت غیرمستقیم هم پنج هزار و 699 فرصت شغلی در همین راستا ایجاد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امیدواریم نقش موثر و جهادی شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی عضو ستاد در اجرای برنامه بازآفرینی و رفع مشکلات و مسایل با حضور حداکثری بخش خصوصی و توسعه‌گران دستاوردهای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بازآفرینی بافت‌ها و محلات هدف مورد انتظار را در سطح استان زمینه‌ساز شود.

حیدری اظهار کرد: بودجه عمومی خدمات روبنایی، زیربنایی و توانمندسازی به میزان 394 میلیارد ریال و بودجه شهرداری‌ها دو هزار و 44 میلیارد ریال و یک هزار و 168 میلیارد ریال سهم بودجه سایر دستگاه‌های دولتی عضو ستاد در اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل است.

وی افزود: هرگونه ایجاد تعهد و هزینه کرد بابت پروژه‌های برنامه اقدام مشترک محلات با رعایت قوانین، مقررات، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری خواهد بود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل در مورد پرداخت وام در راستای احیای بافت‌های فرسوده بیان کرد: از ابتدای سال تا به امروز برای ساخت یک هزار و 100 واحد مسکونی متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و نسبت به تکمیل مدارک و اخذ وام اقدام کرده‌اند.

حیدری تصریح کرد: اولویت اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان اردبیل در شهرهای بالای 50 هزار نفر بوده و در شهرهای زیر 50 هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به بحث اطلاع‌رسانی در خصوص بازآفرینی شهری و اقدامات انجام شده افزود: در بحث اطلاع‌رسانی باید از تمام ظرفیت شهرداری‌ها، دستگاه‌های عضو ستاد و صدا و سیمای مرکز اردبیل در اقدامی مشترک موارد لازم برای اطلاع همشهریان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما