شناسهٔ خبر: 29929060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

ساخت وسازها باید بر اساس حوادث برنامه ریزی شود

خرم آباد -ایرنا- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساخت و سازها باید بر اساس علم و کارشناسی و حوادث کشور برنامه ریزی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا اسماعیل نجار روز چهارشنبه در ستاد باز آفرینی شهری در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: باز آفرینی شهری اقدام ارزشمندی است که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری حادثه خیز است، اظهار داشت:در هر منطقه ای از کشور حادثه ای رخ داده، بیشترین جمعیت آسیب دیده بافت های فرسوده و سکونت های غیر رسمی بوده است.
نجار ادامه داد: در بخش روستایی از سالیان قبل اقدامات سازنده ای انجام شده و تاکنون حدود 2 میلیون واحد مسکونی روستایی نوسازی شده است و سالیانه نوسازی 200 هزار واحد روستایی در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: کمترین مشکلات در زمان بروز بحران در مناطق نوسازی و بازسازی شده رخ می دهد.
نجار به زلزله 6.3 ریشتری کرمان همزمان با کرمانشاه اشاره کرد و گفت: به دلیل بازسازی شدن این منطقه حتی یک مورد آسیب و صدمه در کانون زلزله گزارش نشد.
وی بر لزوم بازسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و اظهار داشت: اکنون بسیاری از نقاط شهری هم در معرض سیل و اسیب های دیگر قرار دارند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه باز آفرینی شهری باید با همت مسئولان و توجیه مردم انجام شود،ادامه داد: باز آفرینی ها باید دلسوزانه و کارشناسی انجام شود.
وی با انتقاد از تخریب بیمارستان نوساز سرپل ذهاب در زلزله سال گذشته گفت: از مجموع هفت هزار و 817 مجروح زلزله هیچکدام در این بیمارستان مداوا نشد بلکه بیمارستان بستری در این بیمارستان نیز برای مدیریت بحران مشکل زا شدند.
نجار افزود: سازندگی ها باید درست و دقیق باشد و دنیا با بکارگیری علم و خرد و اندیشه مقاوم شده است.
7274/6060

نظر شما