شناسهٔ خبر: 29928805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مظفر:

جنبش دانشجویی به معنای عصب زنده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنبش دانشجویی به معنای عصب زنده و فعال است که مسائل را درک می‌کند و در برابر آنها عکس‌العمل نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سمنان، حسین مظفر صبح امروز به‌ مناسبت روز دانشجو  در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به بازخوانی روند تاریخی جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: منظور از جنبش دانشجویی یک تشکل سیاسی و یک جنبش لزوماً مخالف در برابر وضع موجود نیست؛ جنبش دانشجویی، حرکت، مجموعه و یک پویایی فراتر از تشکل‌های حزبی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنبش دانشجویی به معنای بیداری، هوشیاری و احساس مسئولیت دانشجو در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: جنبش دانشجویی به معنای عصب زنده و فعال دانشجویی است که مسائل را درک می‌کند و در برابر آنها عکس‌العمل نشان‌‌می‌دهد و این مؤلفه‌هاست که باعث تأثیرگذاری جنبش دانشجویی در جامعه می‌شود.

مظفر افزود: 16 آذر، روز تجدید میثاق با دانشجویانی است که برای مشارکت در عزت و سربلندی کشور و در راه مبارزه با استکبار و سلطهٔ بیگانگان بر کشور قد برافراشتند و جان خودشان را تقدیم کردند.

وی با بیان نمونه‌های تاریخی از جریان جنبش دانشجویی خاطرنشان کرد: حضور امام خمینی(ره) در عرصه مبارزات جان جدید به جنبش دانشجویی داد و جنبش دانشجویی را از انزوا و رکود و سستی خارج کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم با تأکید بر اینکه دانشجویان را می‌توان یکی از گروه‌هایی دانست که به دلیل آشنایی و آگاهی بیشتر با جریانات سیاسی و اجتماعی، حضور آنان در همه صحنه‌های انقلاب به شکلی گسترده، بارز است افزود: این حضور از سال‌ها پیش از انقلاب با شکل‌گیری جنبش دانشجویی آغاز شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور به‌موقع و درعین‌حال فعالانه دانشجویان، پس از انقلاب در همه عرصه‌ها به‌ویژه جنگ و جهاد سازندگی به یاد ماندنی است، ادامه داد:  پس از گذشت 40 سال از انقلاب، شاهد این حضور فعال و سرنوشت‌ساز در برهه‌های پرفراز و نشیب انقلاب هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم گفت: اسلام دینی است که درس خواندن را فریضه می‌داند و به عالمان اندیشمند مباهات می‌کند و به تقدیس محیط‌های علمی می‌پردازد و لزوم توجه و پاسداری از آن را به همگان گوشزد می‌کند و شروطی را برای نیل به سعادت حقیقی بیان می‌دارد که تحقق آن در محیط‌های علمی و آموزشی را نوید می‌دهد و ترک آن موجب خسران و انحراف در جامعه خواهد شد.

عبدالله خالصی‌دوست وظایف دانشگاهیان در قبال سرنوشت کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: جنبش علمی و نرم‌افزاری، اصلی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فراوان دارد و دانشگاهیان را برای دست‌یابی به آن فراخوانده است.

به گزارش آنا، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، پخش کلیپ‌های مناسبتی، استندآپ کمدی و تجلیل از دانشجویان منتخب در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/4062/خ

برچسب‌ها:

نظر شما