شناسهٔ خبر: 29928703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد

پامپئو در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران شرکت می‌کند

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه این کشور در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران که قرار است امروز برگزار شود شرکت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌های آمریکایی درباره حضور وزیر خارجه این کشور در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران، وزارت خارجه این کشور بامداد چهارشنبه این خبر را رسما تایید کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران در روز چهارشنبه (امروز) به شهر نیویورک می‌رود».

در بیانیه این وزارتخانه ادعا شده است که « وزیر خارجه در جریان نشست شورای امنیت بر عزم خلل ناپذیر دولت (آمریکا) برای پرداختن به تهدیدات رژیم ایران علیه صلح و امنیت بین‌المللی به واسطه ادامه تولید و گسترش موشک‌های بالستیک که بی اعتنایی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، تاکید خواهد کرد».

قرار است عصر روز چهارشنبه به وقت نیویورک، نشست شورای امنیت سازمان ملل برای استماع گزارش «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان درباره برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شود.

وزیر خارجه آمریکا اخیرا در اظهاراتی باز هم مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به دلیل آزمایش موشک بالستیک توسط ایران شد اما مقام‌های ایران که پیش از این نیز بارها ادعای واشنگتن علیه برنامه موشکی ایران را رد کرده بودند، این بار هم اعلام کرده‌اند که برنامه موشکی ایران برای دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات خارجی است و ادعاهای غربی‌ها درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ خللی در برنامه موشکی ایران ایجاد نخواهد کرد.

پیشتر، «محمد جواد ظریف» در واکنش به اظهارات «مایک پامپئو» در توییتر نوشت: «"سورئالیسم" اکنون به مشی سیاست خارجی ایالات متحده بدل شده: در حالی که خود، قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض می‌کند (و حتی به تهدید دیگرانی می‌پردازد که نمی‌خواهند با اجرای تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده این قطعنامه را نقض کنند) حالا به غلط، ایران را به نقض دقیقا همان قطعنامه متهم می‌کند. #ریاکاری».

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظر شما