شناسهٔ خبر: 29928604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست سناتور‌های آمریکایی از وزیر انرژی آمریکا درباره توافق اتمی با عربستان

دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای از «ریک پری» درخواست کردند درباره توافق اتمی آمریکا با عربستان سعودی توضیحاتی را ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

درخواست سناتور‌های آمریکایی از وزیر انرژی آمریکا درباره توافق اتمی با عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو سناتور دموکرات آمریکایی روز گذشته (سه‌شنبه) با ارسال نامه‌ای به «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا از او درخواست کردند درباره توافق اتمی واشنگتن با ریاض به کنگره توضیحاتی را ارائه دهد.

«اد مارکی»، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست و «جف مارکلی»، سناتور ایالت اورگن در این نامه از وزیر انرژی آمریکا درخواست کردند درباره هرگونه مذاکره با عربستان سعودی درباره توافق اتمی غیرنظامی در سفر اخیر خود به این کشور توضیحاتی را ارائه دهد.

«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم روز گذشته اعلام کرد قصد دارد هفته آینده قطعنامه‌ای را در محکومیت «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در مسئله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به کنگره ارائه کند که این قطعنامه دونالد ترامپ را مجبور می کند به این موضوع  واکنش نشان دهد.

باب کورکر اعلام کرد انتظار می رود این قطعنامه به تأیید مجلس سنا برسد. در صورتیکه این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا هم تأیید شود، دونالد ترامپ باید آن را امضا کند.

تاکنون متن دقیق این قطعنامه منتشر نشده است؛ اما باب کورکر اعلام کرده است که این قطعنامه هم تا حدودی شبیه آن قطعنامه‌ای است که هفته گذشته بوسیله لیندسی گراهام و دیگر سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات در محکومیت قتل خاشقجی ارائه شده بود.

جمال خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. عربستان سعودی تا چند هفته از مسئله قتل او ابراز بی اطلاعی کرد؛ اما در نهایت بر اثر فشارهای بین المللی مجبور به اعتراف شد.

انتهای پیام/

نظر شما