شناسهٔ خبر: 29928536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رسایی در علوم پزشکی اردبیل:

وضعیت سفره‌های مردم گویای دروغ بزرگ ارزانی ۲۰ درصدی است/ برنامه‌ریزی چندین ساله اتاق فکر استکبار برای تصویب FATF

نماینده سابق مردم تهران به سخنان یکی از مسئولان کشور که اعلام داشت هرکس شعار می‌دهد هزینه‌اش را هم باید از جیبش بپردازد اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز بازار و سفره‌های مردم گویای دروغ بزرگ ارزانی ۲۰ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز در نشست تحلیلی و روشنگری توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این دانشگاه برگزار شد، ضمن تشریح وقایع ۱۶ آذر ۳۲ به تبیین مسائل روز کشور پرداخت و گفت: تکلیف مدیران دوتابعیتی باید هرچه سریع‌تر مشخص شود.

استکبار ستیزی ریشه در مبانی اسلام
رسایی در ابتدای سخنان خود از برگزار کنندکان همایش ها، نشست‌ها و دورهمی‌هایی که به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، انتقاد کرد و با بیان اینکه فلسفه این روز بزرگ با سایر برنامه‌ها و مراسمات فرق می‌کند و نباید در این روز از هر سخنرانی دعوت کرد، گفت: استکبارستیزی مهمترین رویکرد ۱۶ آذر است و هر سخنرانی بر خلاف این موضوع در این روز و به همین مناسبت‌ها در دانشگاه‌ها صحبت کند درست نیست چراکه اهانت به خون سه شهید ۱۶ آذر ۳۲ محسوب می‌شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبارستیزی ریشه در مبانی اسلام و تاریخ دارد و خمیرمایه انقلاب اسلامی است، ولی اگر از طرف مقابل آمریکا دوستی گرفته شود، چیزی برای آن‌ها نمی‌ماند.

وی به تحریم‌های استکبار جهانی نیز اشاره کرد و گفت: غنی‌سازی، سلول‌های بنیادی، پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف همه این‌ها در سایه نه گفتن به استکبار حاصل شده است.

استقلال و خودباوری، بمب‌های اتم هستند
وی به مذاکرات هسته‌ای و برجام اشاره کرد و با بیان اینکه زمانی که NPT امضا شد، رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب اتمی نیست؛ چراکه دین اسلام به ما اجازه تولید چنین سلاح‌هایی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه پاکستان باوجود داشتن تکنولوژی بمب اتم هیچگاه مورد تحریم واقع نشده یا قطعنامه شورای امنیت علیه این کشور صادر نشده است، گفت: استقلال همان بمب اتمی است که آمریکا و استکبار جهانی از آن وحشت دارند.

رسایی به تبیین قدرت ایران اسلامی پرداخت و گفت: خودباوری، استقلال، مکتب عاشورا و مهمتر از همه شعار هیهات من الذله و انتظار فرج بمب اتم جمهوری اسلامی ایران است که برای ما همه چیز به خصوص امنیت فراهم کرده است.

برجام، ارزانی نیاورد
وی به طراحان شبهه علیه نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی افراد مزدور با راه اندازی سلسله شبهات جهت ایجاد دو دلی و نفاق بین مردم هستند که و با طرح سوالاتی، چون چرا رهبر انقلاب ورود مستقیم نمی‌کند یا اینکه با وجود اینکه رهبری همه چیز را می‌دانند چرا اقدامی نمی‌کنند، گفت: شرایط فعلی جامعه چنین ایجاب می‌کند به‌طوری‌که با کمی برگشت به عقب و مطالعه وقایع گذشته و سرانجام قضایا به خوبی پاسخ این پرسشگران را می‌دهد که جامعه آماده پذیرش اجرای برخی تصمیمات نیست.

وی با بیان اینکه معاهدان FATF و CFT معتقدند با اجرایی شدن این معاهده، کالا‌های مصرفی در ایران ۲۰ درصد ارزان خواهد، شد، ماجرای برجام اشاره کرد و گفت: با امضای برجام قرار بود، آفتاب تابان‌تر شده و نعمت‌های فراوان به کشور جاری شود.

این نماینده سابق مجلس افزود: ما همان قدر در مورد FATF و CFT می‌دانیم که در مورد برجام می‌دانیم؛ چراکه متن همه آن‌ها را با دقت خوانده و از مفاد مضر باخبر هستیم و اعلام می‌کنیم همه این‌ها ادعا و دروغی بزرگ است.

وی ادعا‌های ارزانی ۲۰ درصد و تسهیلات متعدد را یاداور شد و گفت: امروز به برکت موبایل و فضای مجازی که سرعت چرخش اخبار باورنکردنی است به راحتی آدم دروغگو به تصویر کشیده می‌شود.

پذیرش FATF از روی برنامه‌ریزی چند ساله است
رسایی به سخنان یکی از مسئولین کشور که اعلام داشت هرکس شعار می‌دهد هزینه اش را هم باید از جیبش بپردازد اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز بازار و سفره‌های مردم گویای دروغ بزرگ ارزانی ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: اتفاقات FATF و CFT نیز از روی سادگی و ناپختگی نیست بلکه از روی برنامه ریزی‌های چندین ساله اتاق فکر استکبار است.

رسایی با بیان اینکه ظرف این چند سال ۳۷ توصیه از ۴۱ توصیه این معاهده در کشور اجرا شده است، گفت: تنها ۴ مورد باقی مانده که اجرای آن‌ها نیز مسلتزم تصویب مجلس است.

مدیر مسئول نشریه ۹ دی در ادامه سخنان خود به تبیین ۴ توصیه باقی مانده پرداخت و با بیان اینکه دو مورد این ۴ بند داخلی است، گفت:قانون داخلی مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی از جمله مفاد این دو توصیه داخلی هستند.

وی به تبیین توصیه‌های بین المللی نیز پرداخت و گفت:با اینکه در این معاهده مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم وجود دارد، ولی تعاریف آن‌ها از تروریسم با تعاریف اسلام و ما از زمین تا اسمان است چراکه در نظر آن‌ها گروه هایی چون حزب الله لبنان و انصارالله یمن تروریست هستند در حالیکه ان‌ها از خاک خود دفاع می‌کنند و به جایی تهاجم نکرده اند.

رسایی سخنان هیلاری کیلینتون را یادآور شد و گفت: امروز خود استکبار جهانی معترف به خلق داعش است و از ان نیز حمایت می‌کند.

دانشجویان خواص جامعه هستند
این نماینده سابق مجلس از دانشجویان به عنوان خواص جامعه نام برد و از آن‌ها خواست تا با مطالعه دقیق این معاهده‌ها و تحلیل درست این وقایع و پیامد‌های FATF بین مردم روشنگری کنند؛ چراکه مصوبه CFT مجلس مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و هنوز جواب نهایی اعلام نشده؛ لذا روشنگری‌های شما در این مورد سرنوشت ساز است.

وی در پاسخ به این سوال که خروج آمریکا از برجام به دلیل نوشتن شعار روی موشک بود، گفت: اسرائیلی‌ها هم بچه‌های خود را از همان کودکی به ایران ستیزی تشویق می‌کنند و حتی صراحتا نیز در مجامع رسمی اعلام می‌کنند ما نمی‌خواهیم ایران باشد؛ بنابراین نوشتن شعار روی موشک ربطی به برجام ندارد، همچنان که تیم مذاکره کننده هم صراحتا اعلام کردند در موضوع برجام چیزی به نام موشک وجود ندارد.

رسایی با بیان اینکه در همان دوران اوباما نیز برجام مکررا نقض می‌شد، خاطر نشان کرد: رفتن به برجام دست خودمان بود امام خروج از ان دست ما نیست چراکه مستلزم هزینه‌های گزاف و سنگین برای کشور در مجامع جهانی است چراکه به دشمنان اسلام و کشور بهانه تعدی و تجاوز می‌دهد.

FATF ترفند استعماری استکبار است
این نماینده سابق مجلس به ترفند استکبار در راه اندازی معاهداتی چون FATF اشاره کرد و گفت: کشور‌های استکباری جهت تداوم استعمار خود، کنوانسیون‌های استعماری طرح ریزی کرده و با عضویت کشور‌های زیر مجموعه خود، سایر کشور‌ها را ترغیب به پیوستن به چنین معاهداتی می‌کنند و به کشور‌هایی که تن به توافق نمی‌دهند نیز می‌گویند اگر این معاهده بد است تبعات دارد چرا ۱۲۰ کشور به آن پیوسته اند و اینگونه با ایجاد جنگ روانی درصدد ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم و مسئولان می‌شوند.

وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: وقتی جریانی مثل FATF در کشور به راه انداخته می‌شود، رئیس جمهور و رئیس مجلس موافقت خود را جهت الحاق به این معاهدات اعلام می‌کنند اگر رهبری صراحتا و مستقیما ورود کرده و نگذارد، جو روانی ایجاد شده توسط رسانه های دشمن به ضرر کشور می‌شود بنابر رهبر معظم انقلاب با اتخاذ تدابیر خاص صبر ضمن بیان خطررت این معاهده‌ها تنها مخالفت خود را اعلام می‌دارد و از مردم می‌خواهد به این معاهدات تن ندهند.

رسایی در پاسخ به سوالات دانشجویان در خصوص ماجرای سفارت انگلیس نیز گفت: تجمع مقابل سفارت انگلیس با مجوز رسمی صورت گرفت و قبل از ان نیز لایحه قطع همکاری با دولت انگلیس نیز در مجلس بررسی شده بود هرچند مخالف ورود به داخل سفارتخانه هم بودیم.

مروجان فساد از کشور بروند
وی در پاسخ به نحوه پوشش و آزادی نیز گفت: کشور دارای قوانین و احکامی است و هرکس نمی‌تواند با آین قوانین و احکام اسالمی کنار بیاید آزاد است از ایران برود.

رسایی با بیان اینکه قرائت‌های مختلف از یک برنامه می‌شود، گفت: اغلب مردم طالب قرائت اسان از یک برنامه حتی دین هستن و در این راه همواره اسانت تریت راه‌ها را انتخاب می‌کنند؛ غافل از اینکه آسان تری راه همیشه انسان را به سعادت نمی‌رسانذ چراکه ممکن داست در دام انسان نما‌ها بیافتند.

وی به کنفرانس برلین در این خصوص اشاره کرد و گفت: کسانی که در این برنامه قصد داشتند علیه ایران اسلامی مانور دهند وجب اثبات بی دینی اصلاحات آمریکایی در اذهان ملت شدند.

این نماینده سابق مجلس به سلسله حرکات هنجار شکنانه مثل دختران خیابان انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: کسانیکه می‌خواهند با برنامه ریزی منسجم مروج فساد در کشور اسلامی شوند بهتر است قبل از اینکه ملت ان‌ها را ایران بیرون کنند خودشان کشور را ترک کنند.

تکلیف مدیران دوتابعیتی مشخص شود
وی در پایان سخنان خود به موضوع مدیران دو تابعیتی نیز اشاره کرد و گفت: بر طبق اساند موجود هیات تفحص مجلس ۱۰۰ مدیر رده بالای کشور دوتابعیتی هستند که یکی از آن‌ها یک مقام عالیرتبه اجرایی در کشور است که سال‌ها در اسکاتلند تحصیل کرده و به‌طوری‌که اسناد و مدارک گواهی وجود تابعیت در این فرد است و مطالبه من این است که صراحت پشت تریبون بیاید و به همه واقعیت مسئله را بگوید و صراحتا اعلام کند که مسئله کلا دروغ است؛ چراکه در کشور اسلامی و مستقل وجود مدیر عالی رتبه دو تابعیتی معنی ندارد.

نظر شما