شناسهٔ خبر: 29928368 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا بر گوشی‌های هوشمند

موسسه «اینترنشنال دیتا کورپوریشن» اعلام کرد جنگ تجاری میان چین و آمریکا بر تحویل تلفن‌های هوشمند در جهان تاثیر گذاشته است.

صاحب‌خبر -

تاثیر جنگ تجاری چین و آمریکا بر گوشی‌های هوشمندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جنگ تجاری میان چین و آمریکا بر تحویل تلفن‌های هوشمند در جهان تاثیر گذاشته است.

 آمار اولیه موسسه اینترنشنال دیتا کورپوریشن (International Data Corporation) تحویل گوشی های تلفن هوشمند به ویژه به دلیل جنگ تجاری میان چین و آمریکا 3 درصد کاهش یافته است. این موسسه اعلام کرد این بازار رشد خود را از سال دو هزار و نوزده از سر خواهد گرفت.

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل اصلی کاهش تحویل تلفن های هوشمند در سراسر جهان، جنگ تجاری میان آمریکا و چین است. این در حالی است که بازار چین که بازار بسیار بزرگی برای تلفن های هوشمند است، با کاهش 9 درصدی تحویل رو به رو بوده است. موسسه اینترنشنال دیتا کورپوریشن اعلام کرد تحویل جهانی تلفن های هوشمند سال دو هزار و هجده با کاهش 3 درصدی همراه بود، اما رشد خود را سال دو هزار و نوزده بازخواهد یافت و تا سال دو هزار و بیست نیز روند رو به رشد آن ادامه خواهد یافت. بنابر اعلام این موسسه، با وجود آنکه جنگ تجاری میان آمریکا و چین موجب بروز تنش در این حوزه شده است، نوآوری در بازارهای نوظهور به ویژه راه اندازی نسل پنجم اینترنت و تولیدات جدید، موجب رشد در بازار تلفن های هوشمند خواهد شد.

کارشناسان اعلام کردند تحویل تلفن های هوشمند در بازار آمریکا سال دو هزار و هجده کاهش یافت، اما رشد آن سال دو هزار و نوزده از سر گرفته خواهد شد و به 2.1 درصد خواهد رسید.

طبق گزارش اینترنشنال دیتا کورپوریشن، سال دو هزار و هجده، 1.42 میلیارد تلفن همراه تحویل داده شده است. این رقم سال دو هزار و هفده، 1.47 میلیارد واحد بود. با این حال تحویل تلفن های هوشمند در سال دو هزار و نوزده در سراسر جهان، رشد 2.6 درصدی خواهد داشت و به 1.57 میلیارد دستگاه خواهد رسید.

سیستم اندروید سال دو هزار و هجده همچنان محبوبت ترین سیستم بود. تحویل تلفن های هوشمند با سیستم آی او اس ( iOS) در سال جاری با کاهش 2.5 درصدی همراه بود.

انتهاب پیام/

نظر شما