شناسهٔ خبر: 29928344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر خارجه ارمنستان: خواهان عادی سازی روابط با ترکیه هستیم

وزیر خارجه ارمنستان اعلام کرد: این کشور خواهان عادی سازی روابط با ترکیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان در دیداری با خبرنگاران ترکیه در ایروان اعلام کرد: ارمنستان خواهان عادی‌سازی روابط با ترکیه بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی است.

وی تاکید کرد: روابط ترکیه و ارمنستان باید براساس منطق خواست خودش پیش‌رود.

وزیر خارجه ارمنستان ادامه داد: ما امیدوار هستیم که ترکیه نیز چنین تبادل و آمادگی را داشته باشد.

روابط سیاسی ترکیه و ارمنستان پس از درگیری قره‌باغ به حالت تعلیق در آمد. در حال حاضر این دو کشور به دلیل مساله قره‌باغ هیچ‌گونه رابطه‌ای با یکدیگر ندارند.

وزیر خارجه ارمنستان در ادامه اظهاراتش به نتایج پارلمانی زودهنگام اشاره کرد.

به تازگی کمیته مرکزی انتخابات ارمنستان اعلام کرد: در پی شمارش صددرصد آرای انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور، ائتلاف متعلق به نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت ارمنستان موسوم به ائتلاف "گام من" با کسب بیش از ۷۰ درصد آرا پیروز شده است.

پاشینیان در ماه مه گذشته بعداز چند هفته اعتراضات سراسری علیه فساد و  فامیل سالاری در ارمنستان به قدرت رسید. او سابقا در یک نشریه دبیر بوده و در سال ۲۰۰۸ به اتهام تحریک به ناآرامی به زندان افتاد. او در ماه اکتبر از نخست وزیری کناره‌گیری کرد تا پارلمان منحل شده و برای برگزاری انتخابات زودهنگام تدارک دیده شود.

پاشینیان بعد از مشخص شدن پیروزی‌اش در انتخابات به خبرنگاران در مقر متعلق به ائتلاف خود گفت: شهروندان ارمنستانی یک اکثریت انقلابی در پارلمان به وجود آوردند. اگر این روند ادامه پیدا کنند، این اکثریت برای اجرای تغییرات قانونی مدنظر خود با هیچ مشکلی روبه رو نخواهد شد.

دولت پاشینیان پیش از این اعلام کرده بود، به دنبال اعمال تغییراتی در قوانین انتخاباتی ارمنستان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما