شناسهٔ خبر: 29927284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رابطه ادیان و حقوق بشر در مجلس سنای فرانسه مورد بحث قرار گرفت

حوزه/ به مناسبت هفتادمین سال صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر موسوم به (DUDH) کنفرانس رهبران دینی و نمایندگان مذاهب فرانسه با موضوعیت ادیان و مسئله حقوق بشر در محل ساختمان مجلس سنای این کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  saphirnews به درخواست شخص رئیس جمهور فرانسه، روز گذشته سمپوزیوم رسمی با موضوعیت «ادیان و مسئله حقوق بشر» در محل ساختمان اصلی مجلس سنای این کشور و با حضور رهبران ادیان و نمایندگان مذاهب برگزار شد.

در این کنفرانس که به صورت رسمی مطبوعاتی شد، نمایندگانی از سه مذهب اصلی مسیحیت(کاتولیک، پروتستان و ارتدوکس)، نماینده مسلمانان فرانسه، رئیس شورای اسلامی- فرهنگی فرانسه، نماینده بودایی های این کشور و همچنین فرستاده ویژه رهبر یهودیان فرانسه حضور داشتند.

فرانسوآ کلاورولی رئیس فدراسیون پروتستان فرانسه به عنوان دبیر این کنفرانس در بخشی از سخنان خود گفت: همه ما به خوبی بر این مسئله واقف هستیم که حقوق بشر در سرتاسر دنیا نقض می‌شود و این مسئله فقط محدود به اروپا نیست از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب این کره خاکی دولت ها به صورت علنی یا مخفیانه مصادیق بارز حقوق بشر را نقض می کنند.

وی افزود: ادیان همیشه حامیان اصلی دفاع از حقوق بشر در دنیا بوده اند و ما به عنوان نمایندگان و تصمیم گیران ادیان در فرانسه باید بر این مسئله به اجماع برسیم و دفاع از حقوق بشر را از وظایف اصلی خود قرار دهیم.

نظر شما