شناسهٔ خبر: 29925780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش جمهوریخواهان کنگره برای ممانعت از رای گیری درباره طرح‌های ضد سعودی

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند تا مانع از رای‌گیری درباره هر قطعنامه‌ای ضدعربستان سعودی تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا تلاش زیادی را آغاز کرده‌اند تا مانع از رای گیری و تصویب هر قطعنامه‌ای علیه ریاض شوند که از قانون قدرت جنگی استفاده می کند تا حمایت های ایالات متحده از ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن را متوقف کند.

سه شنبه شب کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا درباره طرحی رای گیری و بحث و تبادل نظر کرد که مانع از استفاده از قانون قدرت و اختیارات جنگی درباره قطعنامه‌های مربوط به جنگ یمن می شود. در صورت تصویب نهایی این طرح، نمایندگان تا پایان امسال قادر به رای دادن به چنین طرح هایی نخواهند بود.

 

در چنین شرایطی سنای آمریکا قصد دارد 3 اقدام قانونی را در واکنش به قتل خاشقجی انجام دهد. سنا امروز چهارشنبه احتمالا درباره قطعنامه‌ای رای گیری خواهد کرد که هدف اصلی آن قطع حمایت های ایالات متحده از ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن است.

اقدام قانونی دیگر سنا طرح ارائه شده از سوی باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی است که در آن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی رسما به خاطر قتل خاشقجی مسئول شناخته خواهد شد.

سناتورهای آمریکایی پس از اطلاع یافتن از اسناد سازمان سیا به این جمع بندی رسیده‌اند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی نقش مستقیم داشته است. حامیان این قطعنامه اطمینان دارند که 51 رای لازم برای تصویب آن را در اختیار خواهند داشت.

کمیته روابط خارجی سنا همچنین طرحی را در دست بررسی دارد تا فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را متوقف کند و مقام های ارشد سعودی را با تحریم هایی مجازات نماید.

انتهای پیام/

نظر شما