شناسهٔ خبر: 29923922 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

برجام نگذاشت ماهواره شریف پرتاپ شود

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز،‌ صادق خواجه احسنی، مدیر گروه مخابرات فضایی و زمینی ماهواره دانشجویی دانشگاه شریف در مشهد، گفت:  تقریبا ما دوسال پیش بود که در ایستگاه مستقر شدیم و در بهمن ماه همان سال قرار بود ماهواره «شریف» پرتاب شود؛ اما باتوجه به شرایطی که رخ داد مثل برجام و تبعات آن متاسفانه مسئولین شورای امنیت ملی به این نتیجه رسیدند که پرتاب ماهواره «شریف» را لغو کنند.

خواجه احسنی افزود: درحال حاضر نوید‌هایی به صورت غیررسمی به گوش می‌رسد که امسال بتوانیم پرتاب ماهواره شریف را انجام دهیم، امیدواریم امسال بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

مدیر گروه مخابرات فضایی و زمینی ماهواره دانشجویی دانشگاه شریف اظهار داشت: ماهواره شریف دو سال است که آماده است و روی موشک نصب بوده و الان این ماهواره کاملا آماده است که پرتاب شود، فقط تنها مشکل اجازه‌ پرتاب این ماهواره است.

وی به موضوع دستاورد‌هایی که از پرتاب ماهواره «شریف» به دست می‌آید اشاره کرد و گفت: اگر ماهواره «شریف» یک پرتاب موفقیت آمیز داشته باشد، تقریبا رکود ۱۰ ساله‌ موجود در عرصه‌ فضایی کاملا رفع می‌شود و قطعا این ماهواره برای ما یک ابزار قدرت خواهد بود.

خواجه احسنی بیان کرد: موضوع ماهواره کاملا انحصاری است و کشور‌های خاصی هستند که می‌توانند ماهواره داشته باشند، قطعا پرتاب ماهواره شریف می‌تواند ما را در خیلی از عرصه‌ها کمک کند.

مدیر گروه مخابرات فضایی و زمینی ماهواره دانشجویی دانشگاه شریف در پایان گفت: مسئولین همت خود را بیشتر کنند و تلاش کنند که موانع موجود در عرصه فضایی را رفع کنند، اگر ما بتوانیم ما برای دنیا مشخص کنیم که می‌توانیم ماهواره را در مدار قرار دهیم بازخورد‌های بین المللی بسیار خوبی خواهیم گرفت و نگاه دنیا به ما تغییر خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

نظر شما