شناسهٔ خبر: 29923386 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش AFC از بازیکنان متولد شده در طول برگزاری جام ملت های 2019؛

یک ماه رقابت فشرده بدون جشن تولد برای ایران و بحرین

تهران- ایرنا- براساس گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) از بازیکنان متولد شده در طول مدت برگزاری هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا، ایران و بحرین تنها تیم هایی هستند که در فهرست 23 نفره شان هیچ بازیکنی در روزهای ماه جشنواره فوتبال آسیا متولد نشده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) در فاصله کوتاه باقی مانده تا آغاز جام ملت های 2019 آسیا، در گزارشی خواندنی به بازیکنانی اشاره کرد که در این تورنمنت حضور دارند و تاریخ تولدشان با یکی از روزهای برگزاری این رقابت ها مقارن شده است.
ای اف سی در گزارش خود می نویسد: زمانی که جام ملت های 2019 آسیا، ماه آینده هفدهمین سالروز خود را جشن بگیرد، بیش از 550 بازیکن امیدوارند تا در روز اختتامیه یعنی یکم فوریه (11 بهمن ماه 97) جشن قهرمانی به پا کنند، اما پیش از این تاریخ و در طول مدت 4 هفته برگزاری این جشنواره فوتبال آسیایی، یک دوجین از این بازیکنان در محفلی کوچک تر تولد خود را جشن خواهند گرفت.
در واقع از 24 تیم حاضر در بزرگ ترین تورنمنت قاره کهن، 22 تیم دست کم یک بازیکن در فهرست 23 نفره خود خواهند داشت که در یکی از روزهای این ماه فوتبالی متولد شده اند که در بین آن ها، قهرمان جام ملت های 2007 یعنی تیم ملی عراق با در اختیار داشتن بیشترین بازیکن متولد این ماه صدرنشین است؛ بازیکنانی که در صورت صعود تیم کشورشان دست کم به مرحله یک چهارم، خود را برای فوت کردن شمع های تولد مهیا خواهند کرد.
اما در مجموع، احتمالا چیزی در حدود 61 بازیکن آسیایی حاضر در رقابت های سال جاری که برای جنگیدن برای تیم ملی کشورشان متولد شده اند، آماده اند تا روز میلاد خود را در طول برگزاری این تورنمنت جشن بگیرند و برخی از آنها هم حتی این فرصت را دارند تا در یکی از روزهای برگزاری بازی ها هدیه تولدشان را باز کنند.
در این بین، «ترنت سِنزبری» مدافع تیم ملی استرالیا دقیقا در روز بازی افتتاحیه 27 ساله می شود؛ در واقع او یکی از پنج بازیکنی است که در این روز متولد شده و در سوی دیگر، «آدیساک کرایسورن» مهاجم تیم ملی تایلند، در روز اختتامیه 28 ساله خواهد شد.
ورزشی**3991**2024

نظر شما