شناسهٔ خبر: 29922648 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سعیدی خبر داد؛

شبکه دانش‌آموزی کتاب با رونمایی از «سلطان طوس» آغاز به کار می‌کند

مدیرعامل به‌نشر از برگزاری مراسم آغاز فعالیت شبکه دانش‌آموزی کتاب (کتاباران) ویژه مقطع دبیرستان، همراه با رونمایی و جشن امضاء کتاب «سلطان طوس» نوشته مرتضی کربلایی‌لو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از مراسم آغاز فعالیت شبکه دانش آموزی کتاب (کتاباران) ویژه مقطع دبیرستان، همراه با رونمایی و جشن امضاء کتاب «سلطان طوس» خبر داد.

وی به حضور ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به همراه مربیان طرح «کتاباران» در مراسم آغاز به کار رسمی فعالیت این شبکه اشاره کرد و گفت: شبکه دانش‌آموزی کتاب با هدف تشکیل گروه‌های دوستی کتابخوانی در «به‌نشر» و تکثیر این گروه‌ها در مدارس و ترویج کتاب‌دوستی و کتابخوانی دانش‌آموزان همراه با تقویت مهارت‌های مرتبط در حوزه کتاب راه‌اندازی شده است. همچنین در این مراسم جشن امضا و رونمایی از کتاب «سلطان طوس» نوشته مرتضی کربلایی‌لو؛ برگزار می‌شود. این اثر سیاحت‌نامه‌ای با نگرش پدیدارشناختی و زیباشناختی در مورد حرم امام رضا(ع) برای زائر حرم رضوی است.

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: سال گذشته، شبکه دانش‌آموزی کتاب در قالب «چله‌ اردو کتاب» با حضور بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع و نواحی مختلف در فروشگاه مرکزی کتاب «به‌نشر» در مشهد برگزار شد. کتابگردی، کارگاه‌های کتابخوانی و قصه‌خوانی همراه با نمایش فیلم‌های دانش‌آموزی جشنواره عمار از جمله برنامه‌های این طرح بود.

سعیدی از آغاز به کار رسمی فعالیت شبکه دانش‌آموزی کتاب(کتاباران) در مقطع متوسطه دختران خبر داد و گفت: در این برنامه دورهمی‌های هفتگی کتابخوانی در کافه کتاب فروشگاه مرکزی انتشارات «به‌نشر» در مشهد برگزار می‌شود که این برنامه در پایان هر ماه با حضور نویسندگانی که توسط اعضای شبکه پیشنهاد می‌شود، برپا و در ادامه دانش آموزان از طریق مهارت‌هایی که در حوزه کتابخوانی کسب می‌کنند به عنوان «سفیر کتاباران» در مدارس خود معرفی می شوند. دانش‌آموزانی که از لحاظ کمی و کیفی در این طرح رتبه خوبی را کسب کنند، وارد شبکه اصلی کتاباران می‌شوند.

مراسم آغاز به کار رسمی شبکه دانش‌آموزی «کتاباران» روز پنجشنبه ۲۲ آذر از ساعت ۱۴ در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی، واقع در مشهد، خیابان امام خمینی(ره)، مقابل باغ ملی برگزار می‌شود.

نظر شما