شناسهٔ خبر: 29921934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چهار روند پايدار در رسانه‌هاي اجتماعي سال 2019

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مترجم: سياوش روزي - هر ساله ما مقالات فراواني در خصوص روندهاي رو به رشد و آينده رسانه‌هاي اجتماعي و بازاريابي مي‌خوانيم. ما هرسال اين موضوع را يادآوري مي‌کنيم که اگر در حال حاضر شروع به انطباق شرايط خودمان با اين روندها نکنيم، يک سال عقب مي‌مانيم.
هر ساله ما مقالات فراواني در خصوص روندهاي رو به رشد و آينده رسانه‌هاي اجتماعي و بازاريابي مي‌خوانيم. ما هرسال اين موضوع را يادآوري مي‌کنيم که اگر در حال حاضر شروع به انطباق شرايط خودمان با اين روندها نکنيم، يک سال عقب مي‌مانيم.
درحالي‌که موضوع فوق ممکن است براي يک تغيير درست باشد، بياييد تا نگاهي به تاکتيک‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي بياندازيم که در طول يک سال گذشته مدال طلا دريافت کرده‌اند. روندهايي که به‌خوبي کار مي‌کنند حداقل براي يک سال ديگر باقي مي‌مانند.
در ادامه چهار نمونه از بهترين تاکتيک‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي در سال 2018 را مرور مي‌کنيم:
1. بازاريابي تأثيرگذار
بازاريابي تأثيرگذار تمريني براي ايجاد ارتباط صميمي توسط افرادي است که مي‌توانند عامل ارتباط باشند. محبوبيت اين تاکتيک بازاريابي سال‌هاست که بدون هيچ نشانه‌اي از کندي در حال رشد است. در حقيقت، حدود دوسوم بازاريايان، بازاريابي تأثيرگذار را تجربه کرده‌اند و اکثريت آن‌ها سالانه حدود 25.000 تا 100.000 دلار براي اين بازاريابي هزينه مي‌کنند.
بازاريابي تأثيرگذار همچنين بيشترين اثر را بر مصرف‌کننده دارد. به گفته گوگل، چهار نفر از ده نفر در هزاره جديد مي‌گويند که تأثيرگذاران موردعلاقه‌شان آن‌ها را از دوستانشان بهتر درک مي‌کنند. حتي بيشتر از 40 درصد محصولات خريداري‌شده توسط مصرف‌کنندگان بعد از ديدن آن‌ها در يوتيوب، اينستاگرام يا توييتر است.
الهام بخشي: اسپرينت
اسپرينت با در اختيار داشتن پنج چهره مشهور اينترنتي، ازجمله جرارد آدامز، بنيان‌گذار ديلي اليت و پرنس رويس خواننده، براي ترويج فعاليت‌هاي تبليغاتي #زنده نامحدود همکاري مي‌کنند. اين برند تنها در اينستاگرام پنج چهره مشهور در اختيار دارد که بيشتر از سي ميليون نفر آن‌ها ر ا دنبال مي‌کنند.
2. استوري ها
استوري يا داستان، يک ابزار است که به کاربران اين اجازه را مي‌دهد تا عکس‌ها و فيلم‌هايشان را براي مدت کوتاهي براي دنبال کننده‌هايشان (followers) به اشتراک بگذارند. اين ابزار امروزه تبديل به يک جز اساسي از رسانه اجتماعي شده است.
آنچه به‌عنوان مفهوم شبکه اجتماعي اسنپ چت شروع شد، در حال حاضر تقريباً در غالب کانال‌هاي بزرگ رسانه اجتماعي گنجانده‌شده است.
چطور استوري ها اين‌قدر محبوب شدند؟ طبق گزارش اينستاگرام، اين رسانه اجتماعي روزانه بالغ‌بر 400 ميليون کاربر دارد که استوري هاي خود را بر روي اين شبکه قرار مي‌دهند، همچنين 191 ميليون استوري براي اسنپ چت و 150 ميليون براي فيس‌بوک ثبت‌شده است. با توجه به گزارش‌هاي فوق لينکداين نيز از افزوده شدن ابزار استوري را براي دانشجويان خبر داده است.
استوري اين فرصت را به برندها مي‌دهد تا بتوانند ارتباط شخصي‌تري را با کاربرانشان برقرار کنند. شخصي‌سازي استوري ها با برچسب، هشتگ، برچسب‌هاي مکان و غيره، يک نگاه منحصربه‌فرد و انحصاري به دنبال کنندگان آن برند مي‌دهد.
الهام بخشي: رنت د راندوي
شرکت اجاره‌اي طراحي لباس رنت د رانوي براي نمايش ايده‌هاي خود از استوري هاي اينستاگرام استفاده مي‌کند و با به اشتراک‌گذاري عکس‌هاي گرفته‌شده توسط کاربران، برچسب‌گذاري برندها و قرار دادن نظرسنجي، رنت د رانوي قادر به جذب حداکثري کاربران شده است.
3. يادداشت‌هاي خريدني
آيا تا به کنون در هنگام گشت‌وگذار در رسانه اجتماعي چيزي نظر شما را به خود جلب کرده است؟ شايد آن ساعت ورزشي رفيق قديمي دانشکده‌تان باشد. يا يک ژاکت پاييزي که بر تن يکي از افراد موردعلاقه شماست باشد. آن محصول هر چه مي‌خواهد باشد، شما سريعاً به دنبال پيدا کردن آن در گوگل خواهيد بود.
شرکت‌ها قدردان ابزارهاي جديد اينستاگرام و پينترست خواهند بود چون مي‌توانند فرآيند فروش محصولات را راحت‌تر کنند. اين يادداشت‌ها برندها را قادر مي‌سازند تا محصولات خاص خود را در يادداشت‌ها تگ کنند و قيمت و نوع دسترسي و فروشگاه‌ها را نيز مشخص نمايند.
بر اساس گزارش اينستاگرام، از زمان عرضه يادداشت‌هاي قابل‌خريد، برندهايي مانند تيم و اسپيرمنت لاو به ترتيب 44٪ و 25٪ افزايش ترافيک داشته‌اند.
به‌طور مشابه، در پينترست، شرکت‌هايي که از ابزارهاي خريد استفاده مي‌کنند مي‌توانند تا 40٪ افزايش بازديد با کليک روي محصولات سايت‌هاي خرده‌فروشي بدهند.
الهام بخشي: اوي
شرکت لاگيج اوي اقدام بسيار خوبي را براي به اشتراک‌گذاري پست‌هاي معتبر و جذاب با محصولات خاص انجام مي‌دهد.
4. محتواي توليدشده توسط کاربر
محتواي توليدشده توسط کاربر در واقع عکس‌ها، ويدئوها و موارد مضاعفي است که توسط مشتريان به‌صورت داوطلبانه براي شرکت شما در صفحه شخصي‌شان منتشر مي‌کنند. با حمايت از محتواي توليدشده توسط کاربران، برندها مي توانند ارتباطات واقعي با مشتريان ايجاد کنند و معتبرتر از آن‌هايي باشند که اين کار را نمي‌کنند.
85 در صد از مصرف‌کنندگان معتقدند که اين کار بيشتر از هر روش ديگري تأثيرگذار است. اين واضح است که چرا در بين برندها اين‌قدر موردپسند است.
طبق گفته برندواچ، به‌طور متوسط روزانه 80 ميليون عکس در اينستاگرام پست مي‌شود و يک‌سوم از کاربران از تلفن همراه خود براي خريد محصولات آنلاين استفاده مي‌کنند و اين کانال يکي از برترين‌ها براي نمايش قدرت نفوذ محتواي توليد شده توسط کاربر است.
نست کم در سال گذشته برنامه کمپين توليد محتواي کاربران را با CaughtOnNestCam راه‌اندازي کرد و در نتيجه آن ويدئوهاي توليد شده بيش از 1.2 ميليون بازديد در يوتيوب، 3.1 ميليون بازديد در فيس‌بوک و بيش از 4.5 ميليون نفر بازديد در سراسر جهان به دست آورد.
شرکت پوشاک اوتدوور ويسز توانسته است هزاران نفر را با استفاده از توليد محتوا کاربر به راحتي جذب کند.

اضافه نمودن به: `Share/Save/Bookmark`
نظر شما:
نام:
پست الکترونيکي:
نظر

کد امنيتي:

پربيننده ترين مطالب روابط عمومي
` شناخته شده ترين روزنامه نگار
` تقويم روز ارتباطات/ سالگرد درگذشت غلامحسين صالحيار روزنامه نگار بزرگ ايران
` اصول اعلاميه حقوق بشر به مناسبت سالروز تصويب نهايي آن در مجمع عمومي سازمان ملل
` کمپاني رسانه اي تريبيون چون نتوانست با وسب سايت ها و آنلاين هاي اينترنت رقابت کند اعلام ورشکستگي کرد!
` 13 دليل براي توجه به بازاريابي محتوامحور
` مديرکل روابط عمومي دادستاني کل کشور منصوب شد
` پيام رسان
` تقدير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از روابط عمومي ارشاد خراسان شمالي
` احمدرضا دالوند، طراح گرافيک و تصويرگر ايراني درگذشت
` نشست تخصصي «بررسي طرح ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي» برگزار شد



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري

نظر شما