شناسهٔ خبر: 29921866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مناقشه ترامپ و دمکرات‌ها در حضور خبرنگاران

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در جریان دیداری در دفتر بیضی شکل کاخ سفید با دو نماینده ارشد دمکرات‌ها در کنگره، آشکارا بر سر لایحه بودجه به جروبحث شدید پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در جریان دیداری در دفتر بیضی شکل کاخ سفید با دو نماینده ارشد دمکرات‌ها در کنگره آشکارا بر سر لایحه بودجه به جروبحث شدید پرداخت.

ترامپ امکان دستیابی به توافق را پیش از ضرب الاجل اواخر این ماه زیر سوال برد.

ترامپ در یک مجادله بی سابقه عمومی که نظیر آن تا به امروز به ندرت مشاهده شده است با چاک شومر رهبر دمکرات‌ها در سنا و نانسی پلوسی رهبر دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان به جروبحث پرداخت.

مجادله دو طرف در مورد تامین بودجه احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک صورت گرفت که ترامپ از زمان شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بار‌ها وعده ساخت آن را داده است.

ترامپ در جایی از این مجادله شدید گفت: «اگر چیزی را که ما می‌خواهیم انجام ندهید من به هر طریق ممکن چه از طریق شما چه از طریق نظامی یا هر چیزی که بخواهید، دولت را به تعطیلی می‌کشانم.»

ترامپ در جایی دیگر گفت: «چاک من افتخار می‌کنم اگر دولت را برای تامین امنیت مرزی تعطیل کنم چرا که مردم این کشور نمی‌خواهند جنایتکاران و کسانی که مشکلات زیادی دارند و همچنین مواد مخدر به این کشور سرازیر شود.»

کنگره آمریکا در تلاش است تا پیش از بیست و یک دسامبر و منقضی شدن بودجه برخی نهاد‌های دولتی، لایحه بودجه را نهایی کند.

در حالی که هم حزبی‌های ترامپ دستکم تا ماه آینده سنا و مجلس نمایندگان را کنترل می‌کنند، حمایت دمکرات‌ها برای تصویب هر نوع لایحه بودجه ضروری است.

ترامپ از کنگره تقاضای پنج میلیارد دلار جهت اختصاص به امنیت مرزی کرده است در حالی که شومر و پلوسی اصرار دارند بودجه این کار در حدود کنونی آن یعنی یک میلیارد و سیصد میلیون دلار باقی بماند.

این مقدار کمتر از یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری است که یک کمیته دو حزبی سنا تایید کرده است.

نشست دو طرف کمی پس از هدایت خبرنگاران به خارج از دفتر بیضی شکل خاتمه یافت.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد این یک «گفتگوی سازنده» بود و ترامپ از اینکه در مقابل دوربین‌ها برای حفاظت از مرز جنگیده، خوشحال است.

این در حالی است که شومر پس از خروج از کاخ سفید، ترامپ را به قشقرق به پا کردن متهم کرد.

این نخستین بار پس از انتخابات کنگره در ششم نوامبر و به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان به وسیله دمکرات‌ها بود که ترامپ با پلوسی و شومر دیدار کرد.

این در حالی است که مایک پنس معاون اول ترامپ که در کنار وی نشسته بود در این جلسه ساکت و عملا مبهوت مانده وبد.

جرد کوشنر داماد و ایوانکا ترامپ دختر ترامپ به همراه جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید که به زودی این سمت را ترک می‌کند، استفن میلر مشاور امور مهاجرت و برخی دیگر مقامات دولت ترامپ هم شاهد این جروبحث بودند.

از سوی دیگر در حالی که پلوسی گفت: «من فکر می‌کنم نباید در حضور رسانه‌ها در این باره جروبحث کنیم»، ترامپ پاسخ داد «ما داریم خیلی دوستانه بحث می‌کنیم.»

شومر در ادامه به «پینوکیو» اشاره کرد که واشنگتن پست ترامپ را به علت اظهارات اشتباه و سوء در موضوع بودجه، شایسته دریافت آن به عنوان جایزه دانسته بود.

زمانی که پلوسی به شکست انتخاباتی جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان اشاره کرد، ترامپ به سرعت به دست بالای جمهوری خواهان در سنا پرداخت.

 

نظر شما