شناسهٔ خبر: 29921838 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

بودجه سال آینده چقدر به نفت وابسته است؟

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس میزان وابستگی بودجه سال ۹۸ به درآمدهای نفتی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

- اخبار سیاسی -

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصویب و نهایی شدن لایحه بودجه سال 98، گفت: میزان اتکای بودجه به درآمدهای نفتی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که همواره دغدغه دولت ها در تدوین لوایح بودجه سالانه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان اتکای بودجه به درآمدهای نفتی یکی از نکاتی است که نمایندگان مجلس در ادوار مختلف، تکالیفی را برای دولت ها مشخص کرده اند، اظهار داشت: متأسفانه دولت ها به دلیل اینکه درگیر مسائل روزمره شدند، طی سال های اخیر آن طور که باید، درآمدهای کشور از اتکا به نفت خلاص نشده که این ضعف بزرگی برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

رسیدگی به درآمدهای نفتی دولت در لایحه بودجه سال 96

سهم وزارت نفت در سال جاری از درآمدهای نفتی 14.5 درصد تعیین شد

اتکا درآمد شهرداری ها به فروش تراکم مضرتر از اتکا به درآمدهای نفتی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه میزان اتکای بودجه سال 98 با لایحه ای که دولت تدوین کرده نسبت به سال جاری کاهش پیدا نکرده است، گفت: با توجه به بودجه سال 98 که در هیئت دولت تصویب شده، میزان اتکای بودجه به درآمدهای نفتی افزایش یافته است.

حسینی، میزان وابستگی بودجه سال 98 به درآمدهای نفتی را حدود 15 درصد بیشتر از امسال دانست و تأکید کرد: سهم فروش نفت در بودجه سال 97، 110 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در بودجه سال 98 نزدیک به  143 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و این یعنی اینکه وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی افزایش قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم تفرش در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرایط تحریم و در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، بنابراین از دولت این انتظار وجود داشت که برنامه ریزی های منسجمی برای کاهش درآمدهای نفتی در بودجه سال 98 انجام دهد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما