شناسهٔ خبر: 29921827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| چرا معاندین نظام تخریب بسیج را دنبال می‌کنند؟

R41346/P4001/S6,51/CT2

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه حضور افراد بسیجی در اصناف مختلف گره‌گشای بسیاری از مشکلات است، گفت: به همین دلیل معاندین نظام همیشه به دنبال تخریب بسیج هستند.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.

بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه  پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند و چه زیبا گفت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی امام خمینی (ره): «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.»

اگرچه هفته نخست آذرماه هرسال به نام بسیج نام‌گذاری شده است اما بسیج فراتر از روزها و مرزها فعالیت کرده و در تلاش برای جلوه‌گر شدن روحیه بیداری، مجاهدات، مقاومت و جهاد است.

خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در استان اصفهان در نشستی با حجت‌الاسلام رحمت الله صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) به گفت‌وگو پیرامون ابعاد مختلف فعالیت‌های بسیج و بسیجی پرداختند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: با توجه به افتخارات بسیج در سال‌های گذشته اهمیت بسیج را در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صادقی: مبتکر تفکر بسیجی حضرت امام خمینی (ره) بود، این نهاد به عنوان یک نهاد مردمی تلقی می‌شود که یک ارتش مردمی با انسجام بسیار خوبی است، در زمان تشکیل بسیج در ایران ارتش‌های گوناگونی در سرتاسر جهان فعالیت می‌کردند که هر کدام متکی به نیروها و سازمان‌های ویژه‌ای بودند اما تشکیل بسیج فلسفه دیگری داشت.

دشمنان ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب مقدس جمهوری اسلامی دشمنی خود را با این نظام نشان داده و با پی‌ریزی حوادث گوناگونی از جمله حمله هوایی طبس، کودتا‌های مختلف و جنگ تحمیلی 8 ساله، به هر نحوی قصد ضربه زدن به بدنه نظام جمهوری اسلامی را داشتند و این در حالی است که از جمعیت 36 میلیونی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 20 میلیون بسیجی در کشور ما وجود داشت.

تسنیم: بسیج شجره طیبه الهی است، همواره از این تعبیر در زمینه بسیج استفاده می‌شود. این توصیف والا پیرامون بسیج در کلام امام (ره) چگونه جلوه‌گر است؟

صادقی: بالاترین توصیفات از سوی امام خمینی (ره) معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران در وصف بسیج بوده است و این توصیفات مضامین بلندی است که الهام گرفته از آیات قرآن است، تعبیر "بسیج شجره طیبه الهی است" که از آیات 24 و 25 سوره ابراهیم برگرفته شده یکی از این مضامین است.

در این 2 آیه "شجره طیبه" صفات ویژه‌ای دارد که کلمه شجره به درختی تشبیه شده است که در همه فصول سال میوه دارد و بارور است، طبق فرمایش حضرت امام بسیج مانند این درخت است که میوه این درخت "تفکر بسیجی" نام‌گذاری شده است.

بسیج مبتکر ابداعاتی است که مردم به آن نیازمندند که با دست‌های خالی و با کم‌ترین امکانات به وجود آمده است، به عنوان مثال در بسیاری از مشاغل افراد بسیجی وارد میدان عمل شده و با اخذ وام و با راه‌اندازی یک کارگاه صنعتی گامی مؤثر در جهت فعالیت پویای اقتصادی کشور برمی‌دارند که این کار به عنوان یکی از مضامین "شجره طیبه" محسوب می‌شود.

یکی از مضامین دیگر شجره طیبه این است که بسیج منحصر به مکان و زمان نیست و حتی در فراتر از مرزها مانند جنگ 33 روزه لبنان خود را به خوبی نمایان می‌کند و در جنگ با کشور اسرائیل، رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر می‌کند، حتی در کشور یمن نیز بسیج افتخارات بسیار زیادی به دست آورده که مردم این کشور با تفکر بسیجی در مقابل همه دنیا ایستاده‌اند.

در کشورهای دیگر از جمله عراق و سوریه در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی با ایستادگی افراد بسیجی پیروزی‌های بسیار بزرگی به دست آمد، شیخ زکزاکی در کشور نیجریه دارای تفکر بسیجی بود و یک تنه با ایستادگی در مقابل دشمن 11 میلیون بسیجی در این کشور تربیت کرد.

بسیج و بسیجی هیچ‌گاه در مقابل طوفان‌های وحشتناک لرزه به تن نمی‌اندازد و رزمندگان ما حتی در زمان اسارت در کشور عراق نیز از ارزش‌های ایران اسلامی به خوبی دفاع کردند، بسیجی بر اساس سازمان‌دهی مطیع امر فرمانده است و مطیع دستور الهی است که به ایشان می‌رسد که این عمل اطاعت‌پذیری و ولایت‌پذیری یک فرد بسیجی را می‌رساند.

امام خمینی (ره) بسیج را "میقات‌گاه پابرهنگان" برشمردند و دلیل آن این بود که افرادی که توانایی تشرف به حج را ندارند میقات‌گاه آن‌ها بسیج بود و حوزه و پایگاه بسیج میقات بسیجیان تلقی می‌شود.

یکی از مضامین دیگر حضرت امام خمینی (ره) درباره بسیج جمله " بسیج لشکر مخلص خداست" است که این جمله روحیه عملیاتی یک فرد بسیجی را می‌رساند، همچنین از این جمله می‌توان به این نکته پی برد که کاری که برای رضای خداوند باشد بیهوده نیست و پروردگار متعال به آن کار عزت می‌دهد.

تسنیم: نظر شما در رابطه با شئون سیاسی فعالیت‌های بسیجیان در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و...چیست؟

صادقی: بسیجی سیاسی است اما سیاسی‌کار نیست، فرد بسیجی اهل حزب، گروه و جناح خاصی نیست اما اهل سیاست است؛ بسیج در خط ولایت فقیه است و دنیای دیگران را می‌سازد اما دنیا طلب نیست.

به عنوان مثال بحث محرومیت‌زدایی از سوی سازمان بسیج در تمام نقاط  محروم کشور در حال انجام است، احساس امنیت در استان سیستان و بلوچستان و در مرزهای جنوب شرق کشور حاصل کار و فعالیت سپاه و وجود تفکر و روحیه بسیجی است.

فرد بسیجی در مقابل خدای متعال و مردم متواضع است، بسیج دنیای دیگران را می‌سازد اما اهل دنیا نیست، فرد بسیجی شجاعتش را در جای خودش نشان می‌دهد اما هر جایی اسلحه خود را نمایان نمی‌کند و بی‌باک نیست، بسیجی پرسش‌گر است اما از انتقاد هراسی ندارد و روحیه انتقادپذیری در خود دارد، بسیجیان اهل عبادت و بندگی و ترک معصیت نزد خداوند متعال هستند که این ویژگی را از بزرگان و پیشوایان دینی خود فراگرفته‌اند.

امروزه تفکر بسیجی در اکثر مراکز و حتی در بدنه ارتش نیز رخنه کرده است، در مراکز آموزشی برترین مربیان، معلمان و اساتید را افراد بسیجی تشکیل داده‌اند، هر کجای جامعه تفکر بسیجی روشن باشد جامعه روشن است و هر کجا رکود باشد تفکر بسیجی وجود ندارد، حضرت امام خمینی (ره) ظلم به افراد بسیجی را موجب ظلم الهی دانسته‌اند و بر این نکته تأکید داشته‌اند عدم وجود تفکر بسیجی در بدنه جامعه باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری خواهد شد.

کلمه زیبای بسیج از 4 حرف تشکیل شده و هر کدام دارای مضامین و معارف بسیار باارزشی است، حرف "ب" بسیج به معنای بیداری و بصیرت است که این ویژگی بایستی در هر بسیجی وجود داشته باشد، حرف "س" به معنای سازمان‌دهی، نظم و انضباط است که سلسله‌مراتب در سازمان بسیج به خوبی اجرا می‌شود.

حرف "ی" در کلمه بسیج به معنای یاری‌گری و یاری رساندن است و در همین راستا روحیه ایثار و رشادت در افراد بسیجی به خوبی مشاهده می‌شود، و بالاخره حرف "ج" در کلمه بسیج به معنای جهاد و جوانمردی است، بسیجیان ما در بسیاری از اوقات با روحیه جوانمردی وارد میدان شده و به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند، همان‌طور که این روحیه از صدر اسلام نیز وجود داشته است.

علت اصلی نابه‌سامانی‌های اقتصادی کشور نبود تفکر جهادی و بسیجی در مدیران است
آیت الله مکارم شیرازی: بسیجیان در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی اهتمام داشته باشند
اصفهان| مردم پاسخ می‌دهند؛ بسیجی کیست؟+فیلم

مبارزه با ترور، حفاظت از مرزها و جنگل‌ها، هواپیماربایی جاسوسان و دشمنان نظام، محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، سازندگی، مباحث سیاسی و نظام مدیریتی از فعالیت‌ها و افتخارات بسیج در سال‌های اخیر به شمار می‌رود و هر کجا که یک مدیر بسیجی وارد میدان شده پیروزی‌ها و افتخارات زیادی در آن فعالیت حادث شده است.

تسنیم: در سال‌های اخیر مشکلات فراوانی به خصوص در اقتصاد کشور به وجود آمده است، ورود افراد و مدیران بسیجی را در جهت رفع مشکلات اقتصادی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صادقی: در دوران دفاع مقدس بسیج در عرصه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی وارد عمل شد و با فعالیت جهادی یکی از ارکان مهم پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود، در آن زمان از بالاترین تا پایین‌ترین افراد تشکیل دهنده نظام جمهوری اسلامی بسیجی بودند و با روحیه بسیجی و جهادگرانه پیروزی‌های بزرگی را به وجود آوردند.

در این زمان نیز رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای همکاری با دولت اعلام آمادگی کرده است و هر کجا یک فرد بسیجی با روحیه بسیجی وارد میدان عمل شده موفقیت‌های بسیار زیادی حاصل شده است، پیشرفت‌های موشکی ایران در سال‌های اخیر حاصل تفکر بسیجی است.

در این زمان نیز که مشکل اقتصادی اصلی‌ترین مشکل کشور ایران محسوب می‌شود، ورود تفکر بسیجی به مراکز صنعتی باعث پیشرفت خواهد شد و بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد، بایستی با روحیه جهادگری و افزایش بصیرت در بدنه نظام و جامعه وابستگی خود را به کشورهای بیگانه از بین ببریم.

تسنیم: عملکرد سیاسی سپاه و بسیج را در سال‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صادقی: همانطور که در ابتدای صحبت‌ها اشاره کردم، بسیج و سپاه سیاسی هستند اما سیاسی‌کار نیستند، عملکرد سیاسی سپاه و بسیج برای مردم روشن است، هر کجا که امام جامعه اشاره فرمودند سپاه و بسیج وارد میدان شده و این سازمان همیشه گوش به فرمان امام خود بوده است.

معاندین نظام همیشه به دنبال تخریب بسیج هستند و در صورت تخریب این سازمان مردم نهاد بسیاری از مراکز جامعه دچار آسیب و نقصان می‌شوند، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی سپاه و بسیج است و این در حالی است که بسیج در میان مردم است و حضور افراد بسیجی در اصناف مختلف گره‌گشای بسیاری از مشکلات است، بسیج به نظام سیاسی جامعه کمک کرده و در ابتدای انقلاب تا به‌حال با ورود بسیج بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

پروژه‌های پتروشیمی، سدسازی، مدرسه‌سازی در مناطق محروم و غیره از فعالیت بسیج در راستای کارهای عمرانی در سال‌های اخیر بوده است.

امروزه دشمن با همه قوا به میدان آمده و پیشرفت‌هایی را به خصوص در بحث جنگ روانی داشته است و در همین راستا بایستی توجه بیشتری در جنگ روانی شود، خبرگزاری تسنیم فعالیت‌های به سزایی را در پاسخ به جنگ روانی دشمن در طول فعالیت خود انجام داده است و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد تا فعالیت‌ها و نقشه‌های شوم دشمن بی‌ثمر بماند.

انتهای پیام/ش

نظر شما