شناسهٔ خبر: 29921529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جاذبه‌های گردشگری؛

باغ ماهان کرمان الماسی در دل کویر

کرمان یکی از استان‌های زیبا و با اصالت ایران به‌حساب می‌آید. یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان، باغ شاهزاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از زیباترین باغ‌های قدیمی ایران، باغ ماهان در نزدیکی شهر کرمان است.

دقیقاً یک قرن پیش این باغ به دستور عبدالحمید میرزا فرمانفرما حاکم کرمان ساخته شد. این باغ در نزدیکی آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی ساخته‌شده که همه آن را به نام باغ شازده می‌شناسند.

در سال ۵۷ این باغ تعمیر شد اما سال ۱۳۶۰ زلزله‌ای در کرمان رخ داد و این باغ از گزند این زلزله در امان نماند. پس از مدتی وزارت فرهنگ و هنر این بنا را خریدار و موردبازسازی قرارداد.

ساختمان اصلی باغ با معماری زیبا تزئین شده و از بهترین مصالح ساخته‌ شده است و کوشک اصلی و فواره‌های این باغ فضای زیبایی را ایجاد کرده است.

بنای این ساختمان به‌طوری طراحی‌ شده که طبقه دوم مخصوص میهمانان و طبقه اول در اختیار صاحب این باغ قرار داشته است.

در داخل این باغ انواع درختان میوه وجود دارد و بنای این باغ  در انبوه درختان کاج و سرو  و چنار پنهان‌ شده‌است.

این باغ زیبا مانند الماسی در دل کویر می‌درخشد.

  صاحب این بنای زیبا پیش از آنکه بتواند در این ساختمان زندگی کند می‌میرد و وقتی خبر مرگ حاکم ماهان به بنّایی که مشغول تکمیل سر در آن بوده است می‌رسد، تغار گچ را که در دستش بوده به دیوار می‌کوبد و از آنجا فرار می‌کند و به همین دلیل جای خالی چند کاشی در سردر ورودی دیده می‌شود.

این باغ زیبا یکی از باغ‌هایی است که یونسکو آن را در فهرست آثار جهانی خود ثبت کرده و اطلاعات آن به ۳۵ زبان دنیا ترجمه‌ شده تا گردشگران آشنایی بیشتری با این باغ پیدا کنند.

انتهای پیام/4087/خ

نظر شما