شناسهٔ خبر: 29921476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بر اساس قانون؛

هزینه سفر و اقامت بیمار را تأمین اجتماعی می‌پردازد

سازمان تأمین اجتماعی بر اساس قانون هزینه سفر و اقامت بیمار را به بیمه‌شدگان این سازمان می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بسیاری از بیماران برای ادامه روند درمان خود به شهرهای بزرگ عزیمت می‌کنند بر همین اساس سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد در صورتی که درمان بیمار نیازمند انتقال وی از روستا به شهر یا از شهرستانی به شهرستانی دیگر باشد و درمان سرپایی صورت گیرد هزینه رفت و آمد و هزینه اقامت بیمار و همراهش به شرط احراز شرایط قانونی از سوی این سازمان پرداخت می‌شود.

البته این پرداخت در صورتی از سوی سازمان انجام می‌شود که براساس گواهی پزشک معالج امکان درمان در محل وجود نداشته باشد و همچنین این اعزام به تأیید شورای پزشکی سازمان تأمین اجتماعی رسیده باشد.

این کمک هزینه سفر به قالیبافان، بیمه‌شدگان اجباری، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه اجباری، بیمه‌شدگان اختیاری، رانندگان برون و درون شهری، بیمه شدگان توافقی و افراد تحت تکفل آن‌ها تعلق می‌گیرد و این کمک هزینه شامل مستمری‌بگیران مشمول کسر سرانه درمان و بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد نمی‌شود.

هزینه اقامت بیمار و همراه تنها به بیمه‌شدگان اجباری مستحق دریافت غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و مبلغ هزینه سفر بر اساس وسیله نقلیه و به میزان بهای بلیط با نرخ مصوب (در مورد هواپیما، قطار و اتوبوس و کشتی) و نرخ مصوب اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح (در مورد سواری) محاسبه می‌شود.

همچنین چنانچه امکان انتقال بیمار به صورت نشسته مقدور نباشد ضرورت انتقال بیمار با خودرو سواری دربست و و با تعداد بلیط مورد نیاز جهت مسافرت با اتوبوس یا قطار توسط شورای پزشکی معین می‌شود.

علاوه بر آن زمانی که درمان بیمار اعزامی به صورت سرپایی انجام شود معادل صد در صد غرامت دستمزد متعلقه به بیمار بابت هزینه اقامت و در صورت داشتن همراه معادل 50 درصد متوسط حقوق یا دستمزد روزانه بیمه شده بابت همراه به وی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/4044/

نظر شما