شناسهٔ خبر: 29921466 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مطالبه‌نگار/9

اختلاف نظرهای سیاسی به کدورت بین دانشجویان نینجامد

همه دانشجویان کوشش کنند که اختلاف نظر در تحلیل، برداشت، تلقی از واقعیت‌ها، به کدورت و دعوا نینجامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مطالبه‌نگارهای گذشته به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری در سال 90 و 91 پرداخته شد؛ مطالبه‌نگار شماره نهم درپی پرداختن به مطالبات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با تشکل‌های دانشجویی در سال 92 است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به دانشجویان توصیه کرد اختلاف‌نظرها را به‌صورت عقلانی و منطقی رفع کرده و از کدورت‌ها بپرهیزند. ایشان در همین خصوص خطاب به دانشجویان عنوان کردند:‌ «همه دانشجویان کوشش کنند که اختلاف نظر در تحلیل، برداشت، تلقی از واقعیت‌ها، به کدورت و دعوا نینجامد. مثل محیط‌های علمی، دو نفر ممکن است نظرات علمىِ متفاوتی داشته باشند؛ این لزوماً به درگیری و مخالفت و دشمنی نخواهد انجامید».

ایشان ادامه دادند: «در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی هم به نظرم می‌رسد که وقتی در چارچوب‌ها متفق و متحد هستید، باید به‌گونه‌ای برخورد کنید که نگذارید به کدورت بینجامد. ممکن است کسانی باشند که از لحاظ اصول و مبانی با شما دشمنی کنند؛ خب آن یک مقوله‌ دیگری است؛ اما اختلاف نظر نباید به دعوا و کدورت و احیاناً خشونت بینجامد».

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان می‌فرمایند: «ممکن است اختلاف نظر باشد؛ اما نگذارید کدورت و دشمنی به میان بیاید. خوشبختانه امروز جامعه دانشجویی کشور با مبانی مشترکی حرکت می‌کنند؛ اگرچه سلایق مختلف سیاسی هم دارند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین مطرح کردند: «بنده اعتقادم این است که با سلایق گوناگون، باید بحث و گفتگو باید کرد منتها دشمنی و دعوا و اختلاف و کدورت و این چیزها، نه؛ حتّی‌المقدور سعی کنید این را از محیط دانشجویی دور کنید».

انتهای پیام/4007/

نظر شما