شناسهٔ خبر: 29921430 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ قهرمانی پرسپولیس در گرو ساق‌های آبی‌پوشان/ امپراتور در شهر پرشورها

در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس و پدیده در تهران برای رسیدن به نایب قهرمانی تلاش می‌کنند در حالی که سپاهان شانس بیشتری برای رسیدن به این عنوان نمادین دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، در ادامه هفته کشدار! پانزدهم لیگ برتر روز جمعه سه مسابقه دیگر از هفته پایانی رقابت‌ها برگزار خواهد شد البته یک بازی معوقه از هفته دوازدهم بین استقلال و پدیده هم روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود تا این ورزشگاه ملی بازهم شاهد برگزاری دو بازی در دو روز متوالی روی چمن خسته و بیمار! آزادی باشیم.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

تراکتورسازی تبریز - فولاد خوزستان؛ امپراتور در شهر پرشورها

تراکتورسازی اگرچه شانسی برای قهرمانی در نیم فصل لیگ ندارد اما تلاش می‌کند که در آخرین هفته جای پرسپولیس را در رده سوم بگیرد تا در دور برگشت در کورس قهرمانی قرار بگیرد. قرمزپوشان تبریزی ۵ هفته است که نباخته‌اند و نتایج خوبی گرفته‌اند. تنها توقف آنها مقابل پرسپولیس بود که یک گل مشکوک به آفساید تراکتورسازی را از برد محروم کرد. فولاد خوزستان هم که با عزیز فریسات یک برد و یک مساوی خوب به دست آورده بود ناگهان جای خود را به افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی داد. افشین امپراتور! در شهر پرشورها به لیگ برتر برمی‌گردد و باید دید او می‌تواند از تراکتورسازی امتیاز بگیرد یا فولاد مقابل این تیم محبوب تبریز خم می‌شود؟

صنعت نفت آبادان - سایپا؛ نبرد تکراری

دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که تیم سایپا توانست بازی باخته را به سود خود تمام کند و در نهایت در ۱۲۰ دقیقه ۳ بر یک نفت آبادان را با حضور جاسم کرار شکست بدهد اکنون شاگردان دایی بار دیگر در شهر آبادان به مصاف صنعت نفتی می‌روند که حتی کرار را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. البته کرار در آن بازی یک پنالتی را از دست داد و زمینه حذف تیمش را فراهم کرد! دوئل تکراری در برزیل ایران دیدنی خواهد بود. سایپا اگر پیروز شود ۲۰ امتیازی می‌شود و نهایتا با یک پله صعود به رده ششم جدول می‌رسد. نفت آبادان هم که در رده سیزدهم است برای فرار از جمع قعرنشینان به دنبال برد است. نفتی‌ها ۵ هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند و سایپا هم ۷ هفته است که در لیگ برتر پیروز نشده است. 

استقلال - پدیده؛ نبرد یحیی و شفر

دیدار معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر اکنون یکی از سه بازی حساس نیم فصل شده است. آبی پوشان تهرانی اگرچه شانسی برای قهرمانی در نیم فصل ندارند اما می‌توانند در تعیین صدرنشین نیم فصل تعیین کننده باشند. این مسابقه به بهانه برگزاری دیدار پرسپولیس  و کاشیما انتلرز ژاپن لغو شد مساله‌ای که باعث ناراحتی و عصبانیت گل‌محمدی و تمامی بازیکنان و هواداران پدیده هم شد. آن زمان شرایط استقلال ایده آل نبود ولی امروز آبی پوشان تهرانی با ۳ برد متوالی روحیه گرفته‌اند. آبی پوشان تهرانی برای اینکه نیم فصل را با برد به پایان برسانند باید از سد تیم دوم لیگ برتر بگذرندو از پدیده ۳ امتیاز بگیرند.

این بازی یکی از سه مسابقه حساس برای تعیین قهرمان نیم فصل است. شاگردان گل‌محمدی در صورتیکه بتوانند استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست بدهند و سپاهان هم روز شنبه مقابل استقلال خوزستان امتیاز از دست بدهد قهرمان خواهند شد تا شگفتی خود را در لیگ تکمیل کنند اما عبور از آبی پررنگ و جان گرفته کار دشواری است. تقابل یحیی گل‌محمدی مربی کاربلد با شفر مربی با تجربه آلمانی دیدنی است.

پرسپولیس - پارس جنوبی جم؛ رویای قهرمانی نیم فصل

این مسابقه آخرین بازی پرسپولیس خسته است! پرسپولیسی که با وجود محرومیت از جذب بازیکن توانست در جمع سه تیم اول لیگ قرار بگیرد و اکنون هم یکی از شانس‌های قهرمانی در نیم فصل است. پرسپولیس اگر پیروز شود در آنصورت باید منتظر معجزه تیم قعرنشین جدول استقلال خوزستان باشد تا شاید این تیم از سپاهان صدر نشین امتیاز بگیرد و استقلال هم پدیده را متوقف کند.

در واقع قهرمانی نیم فصل شاگردان برانکو در گرو دو تیم استقلال است! موقعیت جالبی است که سرخپوشان با تلاش  آبی پوشان قهرمان شوند. هرچند این قهرمانی نمادین است و ارزشی ندارد و اصل قهرمانی در پایان فصل خواهد بود. پارس جنوبی هم با وجود همه مشکلات مالی خوب نتیجه گرفته و در رده ششم جدول و بالاتر از خیلی از مدعیان قرار دارد. مهدی تارتار که یکبار با سپردن پنالتی به محسن فروزان باعث دلخوری هواداران پرسپولیس از خودش شد این مرتبه هم تلاش می‌کند براساس وظایف حرفه‌ای خود پرسپولیس را متوقف کند.

محمد نوری و محسن بنگر و حتی سیف‌الهی از جمله بازیکنان سابق پرسپولیس هستند که شاید انگیزه‌ای مضاعف در این دیدار داشته باشند. باید دید تارتار پرسپولیسی می‌تواند قهرمانی را از سرخپوشان بگیرد یا شاگردان برانکو با کمک بازیکنان دو تیم استقلال و استقلال خوزستان زمینه ساز قهرمانی سرخپوشان را فراهم می‌کنند. سپاهان که شانس بیشتری برای قهرمانی دارد روز شنبه مقابل استقلال خوزستان بازی خواهد کرد.

برنامه مسابقات باقی‌مانده هفته پانزدهم:

پنجشنبه ۲۲ آذر

استقلال - پدیده ساعت ۱۶:۱۵ ورزشگاه آزادی معوقه از هفته دوازدهم

جمعه ۲۳ آذر

تراکتورسازی تبریز- فولادخوزستان‏- ساعت : ‏15 ‏ ورزشگاه:  یادگار امام    تبریز

صنعت نفت آبادان- سایپاتهران‏- ساعت : ‏۱۵ ورزشگاه:  تختی     آبادان

پرسپولیس تهران- پارس جنوبی جم‏- ساعت : ‏۱۶:۱۵‏ ورزشگاه:  آزادی تهران

شنبه 24 آذر

استقلال خوزستان- فولاد مبارکه ‏سپاهان ‏- ساعت : ‏15 ورزشگاه:  غدیر ‏ اهواز

نظر شما