شناسهٔ خبر: 29921425 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات نتایج دور چهارم ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی

آخرین ارزیابی صورت گرفته از ۹۳ دستگاه اجرایی که در تابستان سال جاری انجام پذیرفت، جایگاه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی با ۲۲ درصد بهبود نسبت به دوره قبل به رقم ۰۵/۶۰ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

نتایج دور چهارم ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی اعلام شدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به‌صورت مستمر نسبت به ارزیابی کیفیت وبگاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی که شناسنامه خدمات آن‌ها به تائید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است ، اقدام و گزارش مربوط را به شورا ارائه نماید.

دوره اول ارزیابی انتهای سال 1395 با ارزیابی 60 دستگاه انجام شدو و نتایج حاکی از الکترونیکی شدن 19 درصد از خدمات و سرویس‌ها بود. دوره دوم با ارزیابی 83 دستگاه در شهریور سال 96 و با 9 پله رشد 28 درصد سرویس‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه‌شده است دوره سوم ارزیابی با بررسی وضعیت 93 انجام شد و دستگاه‌ها 38 درصد از خدمات را به‌صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه نموده‌اند و در آخرین دوره با بررسی وضعیت 93 دستگاه شاهد رشد نسبت به دوره‌های قبل بوده‌ایم و دستگاه‌ها موفق شده‌اند 60 درصد خدمات و سرویس‌های خود را به‌صورت الکترونیکی ارائه کنند.

شاخص‌های مورد ارزیابی در این دوره عبارت اند از حضور در وب ، تعاملی بودن با هدف پشتیبانی و امنیت کاربر، تراکنشی بودن با هدف و کیفیت خدمت و پشتیبانی کاربر و شفافیت ، مولفه یکپارچگی با هدف کیفیت سیستم و همچنین مشارکتی بودن از موراد حائز اهمیت در بررسی این دوره است .

دستگاه های برتر از میان 93 دستگاه اجرایی

آخرین دور نتایج ارزیابی دستگاه‌ها حاکی از این است که شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور ، گمرگ جمهوری اسلامی ایران ، بنیاد شهید و امور ایثارگران سه دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیکی از بین 93 دستگاه اجرایی بوده اند و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، وزارت اقتصاد و امور دارایی،سازمان امور مالیاتی کشور،سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ، سازمان بنادر و دریا نوردی و همچنین پست بانک ایران به ترتیب جزء دستگاه های برتر در ارائه خدمات الکترونیکی بوده اند . فایل اقدامات انجام شده جهت ارزیابی خدمات دستگاه های اجرایی قابل بهره برداری و استفاده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما