شناسهٔ خبر: 29921380 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خراسان رضوی | آغاز حرکت قطار گردشگری در مسیر مشهد - خواف

همشهری آنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: حرکت قطار گردشگری در مسیر مشهد - خواف هم زمان با گردهمایی روسای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور آغاز حرکت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب افزود: این قطار با حدود ۱۰۰ مسافر شامل روسای انجمن های صنفی دفاتر گردشگری و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای مختلف کشور و جمعی از مسئولین تورهای گردشگری عصر دیروز مشهد را به مقصد خواف ترک کرد.  

او درباره این قطار اظهار کرد: در راستای معرفی و آشنایی مسافران قطار با مجموعه ها و اماکن شهرستان خواف از جمله کوشک سلامی، مدرسه غیاثیه خرگرد، آرامگاه حافظ ابرو و آسباد های نشتیفان انجام شده و این قطار گردشگری عصر امروز ۲۰ آذر (سه شنبه) به مشهد باز خواهد گشت.  

وی با اشاره  به همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد قطار گردشگری گفت: این برنامه فرهنگی با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شده است.  

وی یا آور شد: هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط آهن در خراسان رضوی از مسیر شرق به غرب به ترتیب شهرهای سرخس، مشهد، نیشابور و جغتای را در ناحیه راه آهن خراسان به هم متصل می کند و از شمال به جنوب نیز مشهد، تربت حیدریه، فیض آباد و خواف بوسیله خطوط راه آهن منطقه شرق به هم متصل می شود که این از ظرفیت ها و زیرساخت هایی است که برای توسعه گردشگری می تواند به کار گرفته شود.

نظر شما