شناسهٔ خبر: 29921266 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راشاتودی:

ژاپن خرید تجهیزات هواوی و ZTE را متوقف می‌کند

دولت ژاپن اعلام کرد به دلایل امنیتی خرید تجهیزات از شرکت‌های هواوی و ZTE چین را متوقف می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، دولت ژاپن اعلام کرد: به دلیل مشکلات امنیتی خرید تجهیزات از دو شرکت هواوی و ZTE چین را متوقف می‌کند. 

ژاپن در حالی این ادعا را مطرح کرده است که چین و آمریکا بر سر دستگیری مدیر مالی هواوی در کانادا با یکدیگر به اختلاف خورده‌اند.

گزارشات حاکی از آن است که وزارتخانه‌های ژاپن و سازمان‌های نظامی این کشور ابلاغیه‌ای دریافت کردند که به موجب آن استفاده از تجهیزات مخابراتی، سرورها و همچنین کامپیوترهای شخصی از دو شرکت چینی توسط زیرمجموعه‌های دولتی ممنوع خواهد بود. این ابلاغیه از ابتدای سال ۲۰۱۹ اجرایی خواهد شد. 

به گفته یوشی‌ هیده سوگا، سخنگوی ارشد دولت ژاپن، این تصمیم پس از گفت و گو با مقامات آمریکایی‌ها در مورد موضوعات مختلف از جمله امنیت سایبری اتخاذ شده است.

از طرف دیگر خبرگزاری کی‌یودو ژاپن گزارش داده است که سه شرکت بزرگ مخابرات در این کشور نیز قصد دارند خرید تجهیزات شبکه از هواوی و ZTE را متوقف کنند. پس از آمریکا،‌ استرالیا، نیوزیلند و انگلیس، ژاپن متحد بعدی آمریکاست که با هدف محدود کردن شرکت‌های بزرگ فناوری چینی، آنها را از بازار خود اخراج می‌کنند.

اخیرا مدیر مالی شرکت هواوی و دختر بنیانگذار این شرکت در حین تعویض پرواز در فرودگاه ونکوور کانادا و به درخواست دولت آمریکا و بهانه نقض تحریم‌های ایران دستگیر شده است.

از زمانی که آمریکا قصد دارد با سوءاستفاده از شرایط شرکت‌های چینی در جنگ تجاری با پکن به این کشور ضربه بزند، ارزش سهام هواوی ۱۳ درصد سقوط کرده است. چین نیز خواستار شفافیت ژاپن و خودداری این کشور از تبعیض نسبت به شرکت‌های چینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما