شناسهٔ خبر: 29921263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نظرسنجی‌های جدید در اوکراین

نظرسنجی‌های جدید در اوکراین نشان داد که رئیس جمهور کنونی این کشور برابر همه رقبای بالقوه انتخاباتی شکست خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته یک موسسه بین‌المللی، رئیس جمهور اوکراین برای پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی فراروی این کشور که قرار است بهار سال ۲۰۱۹ برگزار شود، از هیچ بختی برخوردار نیست.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در این نظرسنجی که توسط موسسه بین‌المللی «جامعه شناسی کی‌یف» صورت گرفت، تحلیلگران عنوان داشتند «پترو پروشنکو» رئیس جمهور کنونی اوکراین برابر همه رقبای بالقوه بازنده است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در صورت مواجهه «یولیا تیموشنکو» رهبر حزب «باتکیویشچینا» با پروشنکو، تیموشنکو با ۲۳.۴ درصد برنده خواهد شد درحالی‌که رئیس جمهور کنونی اوکراین تنها ۱۱.۸ درصد آرا را به دست خواهد آورد.

همچنین «یوری بویکو» رهبر حزب مخالف «بستر زندگی» نیز با ۱۹ درصد آرا برابر ۱۵.۳ درصد بر پروشنکو غلبه می‌کند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که «سویاتوسالوا واکارچاک» (موسیقیدان اوکراینی) در رقابت با پروشنکو با کسب ۲۴.۴ درصد آرا برابر ۱۱.۱ درصد بر وی غلبه خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، پروشنکو حتی برابر «ولادیمیر زلنسکی» (از مجریان معروف اوکراینی) نیز شکست می‌خورد و زلنکسی قادر است با ۲۳ درصد آرا برابر ۱۲.۲ درصد پروشنکو را شکست دهد.

به نوشته خبرگزاری تاس، این نظرسنجی با مشارکت ۲ هزار نفر در ۱۱۰ شهر اوکراین صورت گرفت. قرار است انتخابات در این کشور در تاریخ ۳۱ اکتبر (دی) ۲۰۱۹ برگزار شود و نامزد‌ها برای پیروزی در دور اول این انتخابات باید حمایت بیش از نیمی از رای دهندگان را به دست آورند.

نظر شما