شناسهٔ خبر: 29920962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

سرویس ارسال پیام صوتی به اینستاگرام افزوده شد

اینستاگرام، اعلام کرد که سرویس جدیدی به برنامه خود افزوده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در پیام‌های خصوصی، پیام‌های صوتی رد و بدل کنند. شرکت فیس‌بوک به عنوان مالک اینستاگرام این اقدام را گامی در راستای تقویت اینستاگرام عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد که پیام‌های صوتی حداکثر یک دقیقه‌ای به یک یا مجموعه‌ای از افراد ارسال کنند. با این ویژگی به مانند پیام‌رسان واتس اپ می توان فایل‌های صوتی را از طریق فشردن آیکون میکروفون ضبط کرد و بلافاصله پس از رها کردن آیکون اقدام به ارسال آنها نمود. همچنین می‌توان با کشیدن پیام به سمت آیکون حذف، آن را قبل از ارسال حذف کرد.

اگرچه پیش‌بینی می‌شد که اینستاگرام زودتر از اینها اقدام به فعال‌سازی امکان ارسال پیام‌های صوتی کند ولی علیرغم این تاخیر، این برنامه مسیر ثابت خود را برای تبدیل شدن به دومین شبکه اجتماعی بزرگ، پس از فیسبوک ادامه می‌دهد.

اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 کار خود را به عنوان بستر به اشتراک‌گذاری تصاویر آغاز کرد و پس از توسعه عمل خود، در آوریل 2012 از سوی فیس‌بوک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد. پس از آن امکان ارسال و به اشتراک‌گذاری فیلم‌های کوتاه نیز در این برنامه ممکن شد.

امکان ارسال پیام‌های صوتی، به ویژه در کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره به دلیل دشواری ارسال پیام‌های متنی از طریق الفبای این کشورها، به یکی از ویژگی‌های مهم برنامه‌های ارتباطی در دنیای امروز تبدیل شده است. این ویژگی همچنین از محبوب افرادی برخوردار است که توان خواندن و نوشتن ندارند.

انتهای پیام

نظر شما