شناسهٔ خبر: 29920368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

گفت‌وگوی «ایران» با احسان حدادی

فدراسیون اذیتم می‌کند

صاحب‌خبر -


محمد محمدی سدهی
خبرنگار
احسان حدادی، پرافتخارترین ورزشکار ایران در بازی‌های آسیایی است اما او بعد از بازگشت از جاکارتا با فدراسیون و شخص مجید کیهانی اختلاف پیدا کرد. اختلافاتی که با گذشت 3 ماه از بازی‌های آسیایی نه تنها از بین نرفته بلکه عمیق‌تر شده است. این در حالی است که دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و سپس المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش دارد و حدادی از بی‌توجهی فدراسیون به شرایطش ناراحت است. دیروز رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بودجه‌ای معادل قبل بازی‌های آسیایی برای حدادی در نظر گرفته شده. کیهانی همچنین در مورد سطح‌بندی ورزشکاران اعلام کرد که احسان حدادی قطعاً در صدر است و امکانات موجود فدراسیون را متناسب با وضعیت هر ورزشکار در اختیارشان قرار می‌دهیم که البته حدادی صحبت‌های او را تأیید نکرد.
دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن در واکنش به صحبت‌های کیهانی درخصوص اختصاص بودجه به او معادل بازی‌های آسیایی، به خبرنگار «ایران» گفت: «بودجه‌ای که برای آن زمان در نظر گرفته شد، بودجه دلاری بود و صحبت من این است که من با همان شرایط هم تمرین می‌کنم اما موضوع این است که رئیس فدراسیون یک گونه حرف می‌زند و به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند. کیهانی فقط حرف می‌زند و به حرف‌هایش عمل نمی‌کند.» احسان حدادی ادامه داد: «متأسفانه نگاه فدراسیون المپیکی نیست و در حد ایران و لیگ طلایی است. طبق گفته کیهانی، فدراسیون در بحث هزینه‌هایی که انجام می‌شود، سطح‌بندی کرده و اعلام می‌کند که برای ورزشکاری که می‌خواهد به قهرمانی آسیا برسد یک هزینه، برای ورزشکاری که می‌خواهد به قهرمانی جهان برسد یک هزینه و برای ورزشکاری که بخواهد به قهرمانی المپیک برسد یک هزینه در نظر گرفته شده، در صورتی که این گونه نیست و مسئولان فدراسیون تنها وعده می‌دهند و به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند. هیچ جای دنیا نمی‌گویند برای فلان ورزشکاری که برای فلان مدال کشوری، جهانی یا المپیک می‌جنگد، این مقدار هزینه خواهیم کرد.»
یکی از مهم‌ترین موارد جدال و اختلاف حدادی با فدراسیون، درخصوص استخدام مربی خارجی است: «مربی خارجی نمی‌خواهم و با هر مربی‌ای که فدراسیون فکرش را می‌کند که با او می‌توانم رکورهای قبلی را بزنم، کار می‌کنم. اردوی خارجی هم نمی‌خواهم و آرزویم این است که در ایران تمرین کنم تا ارز از کشور خارج نشود تنها می‌خواهم که فدراسیون امکانات اولیه را در اختیار من قرار دهد، امکاناتی که بتوانم با آن برای کسب طلای المپیک آماده شوم.» این قهرمان نامدار پرتاب دیسک کشورمان بیان داشت: «فدراسیون نه حقوق می‌دهد و نه احترام می‌گذارد. زمانی که من پیش وزیر ورزش می‌روم، مسعود سلطانی‌فر صحبت‌های من را گوش می‌دهد. حتی زمانی که به خدمت رهبر معظم انقلاب رفتم، ایشان هم حرف‌های من را با دقت گوش می‌دادند اما رئیس فدراسیون پای صحبت‌های من نمی‌نشیند.» او که دیروز به همراه وزیر ورزش به آسایشگاه کهریزک رفته بود، به موضوع جالبی اشاره می‌کند: «در آسایشگاه کهریزک یک مرد 70 ساله پیش من آمد و گفت که چرا فدراسیون تو را اذیت می‌کند و این برای من جالب بود که حتی مردم هم از این موضوع باخبرند چون واقعاً همین طور است و فدراسیون اذیتم می‌کند.»
حدادی درخصوص انتقاداتش از فدراسیون دوومیدانی افزود: «دل پر دردی دارم و اینهایی که می‌گویم انتقاد نیست؛ درد و دل است. اینها را می‌گویم تا مردم بدانند که چه چیزی در فدراسیون دوومیدانی می‌گذرد. زمان زیادی به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و المپیک 2020 باقی نمانده و در حالی که رقبا در حال آماده شدن هستند، من باید در مورد اردو و مربی با فدراسیون کلنجار بروم.» او گفت: «از روسیه برای تست دوپینگ به ایران آمدند و این نشان می‌دهد که ورزش ایران تا چه حد پرقدرت است اما ما کماکان در مورد مشکلات قدیمی صحبت می‌کنیم و به نتیجه نمی‌رسیم. فدراسیون برای حضورم در مسابقاتی برای من به عنوان شرکت کننده 50 میلیون و حسین توکلی به عنوان مربی 25 میلیون در نظر گرفت اما پول مربی‌ام را ندادند، به آنها می‌گویم چرا پول مربی‌ام را نمی‌دهید، می‌گویند او دوومیدانی کار نیست! مگر او مربی من نیست و پیش از مسابقات برای او هزینه‌ای در نظر نگرفتید؟ پس چرا پولش را نمی‌دهید؟»
حدادی بیان داشت: «در لیگ دوومیدانی کشور به قهرمانی رسیدم اما پولم را ندادند. برای تمرین به کیش می‌روم اما پول هتلم را فدراسیون حساب نمی‌کند و من شرمنده می‌شوم. دغدغه رئیس فدراسیون پرواز (بیزینس کلاس) حدادی است!؟ من ورزشکاری هستم که همیشه ثابت کردم می‌توانم به مدال المپیک برسم اما متأسفانه برخی از دوستان سم‌پاشی می‌کنند. با قاطعیت می‌گویم که طلای المپیک 2020 را می‌گیرم. این توان را دارم و همیشه ثابت کردم که می‌توانم کارهای بزرگ انجام دهم. من پرقدرت در مسابقات شرکت می‌کنم و زیر پرچم کشورم برای مردم کشورم افتخارآفرینی می‌کنم. سلامی به ورزش ندادم که بخواهم خداحافظی کنم. این مدیران ورزش آمده‌اند و رفته‌اند اما امثال احسان حدادی در ورزش کشور می‌مانند.»

 

نظر شما