شناسهٔ خبر: 29919906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امسال بیش از ۳ هزار حاجی در قالب ۲۲ کاروان از استان کرمان به حج تمتع اعزام شدند

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: متقاضیان حج تمتع سال های ۸۴، ۸۵ و ۸۶ ثبت نام کرده اند، از طریق مراجعه به دفاتر حج و زیارت و یا با مراجعه به سامانه hwww.haj.irr نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امشب (20 آذر) نشست خبری مدیر کل حج و زیارت استان کرمان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج زیارت استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اصحاب رسانه جنوب کرمان، در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

 

پیگیری راه اندازی یک دفتر نمایندگی حج و زیارت در جنوب کرمان


بنابراین گزارش؛ حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بیان داشت: پیگیر راه اندازی یک دفتر نمایندگی حج و زیارت در جنوب کرمان هستم و امیدا دارم، بزودی این مهم برای مردم جنوب کرمان محقق شود.

 اسحاقی، گفت: سفر عرب نژاد مدیر کل حج و زیارت استان کرمان به شهرهای استان، حرکت بسیار خوبی است و برای نخستین بار است که مدیر کل حج و زیارت به شهرستان ها رفته و از نزدیک پیگیر مشکلات زیارتی مردم می شود.

وی افزود: این نشست در راستای هم افزایی دستگاه های زیر مجموعه وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با حج و زیارت تشکیل شده است.

 


 

بعثه رهبری در حج و زیارت نقش فرهنگی را بر عهده دارد

حجت الاسلام سازندگی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان، گفت: رسانه ها زبان گویای افراد دغدغه مند هستند و اگر اخبار را به درستی انعکاس دهند، خدمت بزرگی به جامعه می شود.

حجت الاسلام سازندگی با بیان اینکه بعثه رهبری در حج و زیارت نقش فرهنگی را بر عهده دارد، خاطرنشان ساخت: نقش فرهنگی بعثه تأمین روحانی، معین ، معینه ( طلبه حوزه علمیه خواهران) و نیز مداح برای کاروان های عتبات عالیات و حج تمتع است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان کرمان، به مؤلفه های انتخاب روحانی و مداح کاروان اشاره کرد و افزود: روحانیون و مداحان بایستی یکسری سلسله مراتب از جمله شرکت در آزمون، مصاحبه و همچنین ارائه سی دی صوتی و تصویری از مداحی و سخنرانی را طی کنند تا به عنوان روحانی و مداح کاروان انتخاب شوند.

حجت الاسلام سازندگی با بیان اینکه بعثه رهبری برای ایفای نقش فرهنگی خود، یکسری محصولات فرهنگی، به زائران می دهد، گفت: بعثه رهبری یکسری محصولات فرهنگی در قالب کتاب، بروشور و اطلاعات در اختیار زائران ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های توجیهی ویژه زائرین از سایر فعالیت های این نهاد است.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی بعثه رهبری مختص اهل تشیع نیست، ابراز داشت: در سرتاسر کشور نماینده اهل تسنن، داریم و برنامه های مخصوص بر اساس فرقه های چهارگانه اهل تسنن برای آنها اجرامی شود و محصولات فرهنگی مختص اهل تسنن در اختیار آنها قرار داده می  شود.

 

 

دفاتر کارگزار حج و زیارت در جنوب کرمان کم است

محمود عرب نژاد زرندی مدیر کل حج و زیارت استان کرمان، در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان با اشاره به سفرهای داخل استانی خود،گفت: یکی از اهداف بنده در اداره کل حج و زیارت، حضور در شهرستان های استان و دیدار با ائمه جمعه، کارگزاران حج، فرمانداران و مسئولین دفاتر حج و زیارت است.

بنابراین گزارش؛ عرب نژاد با بیان اینکه دفاتر کارگزار حج و زیارت در جنوب کرمان کم است، ابراز داشت: 4 دفتر در جیرفت، یک دفتر در کهنوج و یک دفتر در رودبار جنوب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حج امسال، به خوبی برگزار شد، گفت: امسال بیش از 3 هزار حاجی در قالب 22 کاروان به حج تمتع اعزام شدند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان خاطرنشان ساخت: متقاضیان حج تمتع سال های 84، 85 و 86 ثبت نام کرده اند، از طریق مراجعه به دفاتر حج و زیارت و یا با مراجعه به سامانه hwww.haj.irr نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

عرب نژاد اضافه کرد: از دی سال 97 ثبت نام حج تمتع آغاز خواهد شد.

 

وی در خصوص اربعین امسال توضیحاتی داد و گفت: در اربعین امسال ثبت نام و ویزای بیش از 23 هزار نفر زائر در استان انجام شد.


عرب نژاد اضافه کرد: در ایام اربعین برای بیش از 63 هزار نفر کرمانی ویزا صادر شد، که بیش از 7 هزار و 500 نفر از این افراد از طریق دفاتر کرمان ویزا گرفتند.


مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به استقبال خوب مردم جنوب کرمان، از ایام اربعین، بیان داشت: ویزای 4 هزار و یکصد نفر از شهرستان جیرفت، 750 نفر از شهرستان کهنوج،یکهزار و ۳۵۰ نفر از شهرستان رودبار جنوب، 165 نفر از شهرستان عنبرآباد و 115 نفر از قلعه گنج برای شرکت در ایام اربعین صادر شد.

وی تصریح کرد: اعزام ها به زیارت عتبات عالیات باید تحت نظارت سازمان حج و زیارت با حضور روحانیون مجرب انجام شود.


عرب نژاد در ادامه با بیان اینکه مردم برای رفتن به زیارت عتبات عالیات به آزاد برها اعتماد نکنند، اضافه کرد: کاروان های آزاد بر، غیرقانونی است و در صورت بروز هرگونه مشکلی در عراق، عتبات عالیات هیچ وظیفه ای در قبال آنها ندارد.
وی خاطرنشان ساخت: حج و زیارت سعی دارد، وام های کم بهره در اختیار زائرین عتبات عالیات قرار دهد.

 

.

 

نظر شما