شناسهٔ خبر: 29919287 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

واکنش جالب بیرانوند به احتمال بازگشت طارمی و احمدزاده

پرسپولیس روز یکشنبه در حساس ترین دیدار فصل خود به مصاف سپاهان رفت و در روزی که خیلی خوب بازی کرد، با یک پنالتی بحث بر انگیز برابر حریف اصفهانی خود به تساوی رسید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس بعد از تساوی مقابل سپاهان، در مورد مسائل مختلف حرف زده است.

پرسپولیس روز یکشنبه در حساس ترین دیدار فصل خود به مصاف سپاهان رفت و در روزی که خیلی خوب بازی کرد، با یک پنالتی بحث بر انگیز برابر حریف اصفهانی خود به تساوی رسید.

علیرضا بیرانوند در این بازی بعد از مدتها دروازه اش را باز شده دید. هرچند که خودش اعتقاد دارد که این گل کاملا شانسی بود. دروازه بان اول سرخپوشان در خصوص شرایط این روزهای خودش، لیگ قهرمانان، انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا، شایعه بازگشت بازیکنان جدا شده تیم و مسائل دیگر حرف زده است.

* بازی بسیار جذابی را برابر سپاهان برگزار کردید.

واقعا همین طور است . بازی بسیار جذابی از کار درآمد. این بازی همه چیز داشت، از گل گرفته تا موقعیت های زیاد و به نظر من هواداران دو تیم در ورزشگاه بازی بسیار زیبایی را تماشا کردند اما در نهایت حیف شد که نتوانستیم پیروز شویم.

* پرسپولیس در روزی که خیلی خوب بود نتوانست پیروز شود.

واقعا حیف شد که در این بازی پیروز نشدیم ما در این بازی چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم بازی کاملا حاکم زمین بودیم و اگر از موقعیت های خودمان استفاده می کردیم می توانستیم حداقل 4 گل بزنیم و اصلا کار به تساوی نمی کشید اما با این شرایط هم به نظرم خیلی خوب کار کردیم.

* سپاهانی ها اما به شدت از داوری شاکی هستند و اعتقاد دارند که پنالتی اشتباهی به سود پرسپولیس گرفته شد.

اصلا این طور نیست و به نظرم فغانی در این بازی بسیار عالی کار کرد. فغانی داور فوق العاده ای است و در این بازی هم نشان داد که بی جهت به عنوان بهترین داور آسیا انتخاب نشده است وبه نظر من فغانی فقط می توانست این دیدار حساس را قضاوت کند. من که خودم از داوری این بازی خیلی راضی هستم و این هیچ ربطی به پنالتی که برای ما گرفت ندارد. هرچند که به نظرم پنالتی که فغانی گرفت کاملا درست بود.

* هنگام ضربه پنالتی توسط علیپور در وسط زمین نشسته بودی و سجده می کردی؟

بله واقعا خیلی برای من مهم بود که در این بازی شکست نخوریم. ما در این فصل با همه سختی هایی که بود و با کمبود بازیکن توانستیم بهترین نتایج را در نیم فصل اول کسب کنیم و حتی در بازی برابر سپاهان این شانس را داشتیم که به صدر جدول برسیم. همه این اتفاقات در حالی است که ما از ابتدای این فصل هیچ شکستی نداشتیم و من نمی خواستیم شکست ناپذیریمان تمام شود و خوشحالم که همچنان شکست ناپذیر هستیم.

* اما در طرف مقابل گل بسیار زیبایی خوردی.

پورقاز یکی از بازیکنان خوب سپاهان است و دوست من است اما واقعا باید بگویم که گل پورقاز 100 در صد شانسی بود و اگر حتی در تمرین هم او 1000 شوت دیگر بزند نمی تواند چنین گلی بزند. اما باید نکته ای را هم بگویم.

* چه نکته ای؟

از اینکه بالاخره گل خوردم خیلی خوشحال هستم. من آرزو می کردم هر چه زودتر گل بخورم . البته دوست داشتم این موضوع همراه با برد پرسپولیس باشد. دلیل این حرف من این است که من روزهای زیادی است که گل نخورده بودم و نمی خواستم به خودم مغرور شوم. حالا با خوردن این گل انگیزه زیادی دوباره پیدا کرده ام که بتوانم باز تلاش کنم تا در آستانه جام ملتها پیشرفت خوبی داشته باشم.

* از بازی سپاهان فاصله بگیریم، هنوز هم حسرت لیگ قهرمانان را می خوری؟

وای!!! نمی دانم چه بگویم. روزی نیست که به آن فکر نکنم. همه مردم دیدند که ما در چه شرایطی به لیگ قهرمانان رسیدیم و اگر خسته نبودیم، می توانستیم قهرمان شویم اما از طرفی نشان دادیم که پرسپولیس چه تیم بزرگی است و قطعا در آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان دوباره مدعی قهرمانی خواهد بود.

* تقریبا همه چه در ایران چه در کشورهای دیگر آسیا فکر می کردند تو امسال بهترین بازیکن سال آسیا می شوی. اما در کمال تعجب این اتفاق نیفتاد و حتی تو در بین نامزدهای نهایی هم نبودی.

بگذارید به شما این را بگویم که من زمانی که از سایت گل متوجه این موضوع شدم که در بین نامزدهای نهایی بهترین بازیکن سال آسیا هستم، چون می دانستم سایت گل خبر دروغ نمی گوید خیلی خوشحال شدم البته بیشتر به خاطر مردم ایران خوشحال شدم که می توانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم اما وقتی این اتفاق نیفتاد واقعا ناراحت شدم. اما از طرف دیگر خیلی خوشحال هستم که بازیکن نماینده کشور قطر بهترین بازیکن سال آسیا شد و همه فهمیدند که چطور حق من و ایران را خوردند و به خاطر میزبانی قطر در جام جهانی برای انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا هم چه لابی شده.

* البته شایعه شد که به خاطر مهدی طارمی و محر ومیت پرسپولیس در بین نامزد ها قرار نگرفتی.

من هم چیزهایی در این رابطه شنیده ام اما نمی دانم چقدر این موضوع درست است.

* حالا اگر این موضوع واقعیت داشته باشد از طارمی عصبانی می شوی؟

حتی اگر این موضوع واقعیت داشته باشد و به خاطر طارمی از فهرست نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا خط خورده باشم باز هم از طارمی دلگیر نیستم چون مهدی مثل برادر من است و من هم جز خانواده پرسپولیس هستم و اتفاقی که برای پرسپولیس افتاد یک موضوع درون خانوادگی بود. اما من تلاش می کنم که امسال در این فهرست قرار بگیرم.

* صحبت از طارمی شد، این روزها شایعه شده که بازیکنانی که ابتدای فصل از پرسپولیس جدا شدند احتمال دارد دوباره به پرسپولیس برگردند.

اول باید این را بگویم که با جدا شدن بازیکنان ما با وجود محرومیت پرسپولیس توانست بزرگی خودش را نشان بدهد . ما در این مدت با وجود تمام مشکلات جام های زیادی را کسب کردیم و به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم و من همیشه در صحبت با بازیکنان این را به هم می گویم که توانستیم بزرگی پرسپولیس را به همه نشان دهیم.

* حالا تو خودت موافق بازگشت بازیکنانی مانند طارمی و احمدزاده با وجود تنها گذاشتن پرسپولیس هستی؟

خب این موضوع را باید برانکو بگوید اما در مورد نظر خودم باید بگویم که این بازیکنان هر کدام به دلایل خودشان جدا شدند. من خودم دوست دارم این بازیکنان دوباره برگردند اما این را هم باید بگویم که بعد از جدایی آنها بازیکنان جانشین آنها با تمام وجود بازی کردند و بسیار خوب کار کردند و حتی بازیکنان جوان تر هم هر زمان به زمین رفتند عالی کار کردند. به همین دلیل اگر جدا شده ها برگردند باید فعلا منتظر باشند. نباید حق بازیکنانی که در نداری برای تیم جنگیدند با بازگشت جدا شده ها ضایع شود.

* تا پایان نیم فصل تنها یک بازی مانده و به نظر می رسد که باید تو را جدا شده بدانیم.

من نمی خواستم در شرایط سخت پرسپولیس را تنها بگذارم و به همین دلیل در پرسپولیس ماندم و تلاش کردم تیم را با کمک سایر بازیکنان به موفقیت برسانم . حالا تا پایان نیم فصل یک بازیی مانده و بعد از آن جام ملتها خواهد بود و بعد از آن در این مورد تصمیم می گیرم.

* البته به نظر می رسد بر خلاف سایر بازیکنان هواداران از جدایی تو دلخور نشوند و تو را به خوبی بدرقه کنند.

من هیچ دینی بر سر هواداران ندارم و اگر ماندم فقط به وظیفه ام عمل کردم.

منبع: همشهری

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما