شناسهٔ خبر: 29919205 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

ستار همدانی در گفت و گو با بانک ورزش:

شفر بازهم هنر خودش را نشان داد/ استقلال دو ستاره دارد که به آن افتخار می‌کند

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - پیشکسوت باشگاه استقلال نظری متفاوت از سایر کارشناسان دارد.

 

 

ستار همدانی، پیشکسوت آبی‌های تهران در خصوص شرایط این تیم بعد از سه برد پیاپی گفت: اینکه تداوم در پیروزی ها ایجاد شده  نشان می‌دهد، استقلال روز به روز و هفته به هفته بهتر می‌شود اما برخلاف نظر بسیاری از کارشناسان که می‌گویند استقلال به یک تمام کننده نیاز دارد، من معتقدم این تیم  یک هافبک می خواهد. با وجود یک هافبک رونده و رو به جلو، در واقع تیم راه می‌افتد و این بچه ها می توانند هنرنمایی کنند. متاسفانه بعد از تغییرات اساسی که در استقلال ایجاد شد، هافبکی که انتظار می رفت که در خدمت تیم باشد و بتواند تیم را رهبری کند، جذب نشد و البته  عدم همدلی هم مزید بر علت شد تا تیم در نتیجه گیری موفق نباشد. با اینحال شفر، در فرصت فیفا دی که بازی‌ها تعطیل شد، بازهم هنر خودش را نشان داد و توانست تیم را جمع و جور کند و وحدت و وفاق خوبی در تیم ایجاد کرد.

 


همدانی در ادامه و در مورد بازی مقابل پدیده گفت: چند بازی اخیر استقلال  نشان داد که روی تیم خوب کار کرده‌اند. استقلال واقعا خوب نتیجه می‌گیرد و با این روحیه  و اعتماد به نفسی که به دست آورده، بازهم به سمت بازی مالکانه حرکت می‌کند و این مسئله می‌تواند در بازی مقابل پدیده هم به ثبات برسد. بازیکنان استقلال نباید پدیده را دست کم بگیرند. پدیده تیم بسیار قابل احترامی برای  فوتبال ایران است و امسال عملکرد بسیار خوبی داشته است. اتحاد، وحدت و همدلی خوبی بین بازیکنان این تیم برقرار است به همین خاطر  فکر می کنم بازی بسیار سختی پیش روی استقلال است. در واقع می توان گفت این بازی یک فینال زودرس است که می تواند برای استقلال سکوی پرتابی باشد تا بتواند خودش را به صدرجدول نزدیک‌تر کند. امیدوارم بازیکنان در این بازی با تمرکز بالا عمل کنند. پدیده خط هافبک بسیار خوبی دارد و امیدوارم بازیکنان استقلال با همدلی، دوندگی و جنگندگی بیشتر بازی کنند و برنده این بازی باشند.


پیشکسوت استقلال تهران در خصوص مقایسه آمار گلزنی استقلال و دیگر تیم‌های مدعی لیگ گفت: استقلال نباید به این مسائل فکر کند. باید به این فکر کند که به کجا می خواهد برسد. باید خودش را آماده کند تا هم رضایت درونی وجود داشته باشد و هم هواداران راضی باشند. اینکه نگاه ما  به تیم های رقیب باشد درست نیست و باعث می شود بازیکنان و حتی کادرفنی تمرکزشان را از دست بدهند. درست است که استقلال در مسیر خوبی قرار گرفته و بردهای خوبی به دست می‌آورد اما اعتقاد من این است که نباید چشممان را روی مشکلات فنی استقلال ببندیم. نگاه استقلال باید نگاه آسیایی باشد. امسال هم در گروه سختی قرار گرفته‌ایم. برخلاف نظر بسیاری از کارشناسان که می گویند استقلال در گروه مرگ قرار گرفته من می گویم گروه مرگ برای رقبای استقلال هم هست. استقلال دو ستاره دارد که به آن افتخار می‌کند. قطعا در آسیا روی استقلال حساب ویژه ای باز کرده اند. آن‌ها از استقلال می‌ترسند. بنابراین استقلال برای اینکه از قداست فوتبال خودش و کشورمان دفاع کرده باشد باید تقویت شود. امسال دیگر قابل توجیه نیست که استقلال فرصت را از دست بدهد.


همدانی در مورد اینکه آیا بالا رفتن آمار گلزنی استقلال می‌تواند نشانه خوبی برای نیم‌فصل دوم باشد، گفت: همانطور که گفتم که استقلال در مسیرخوبی افتاده  و مطمئنا برای بازی های بعدی، برنامه‌های خاصی دارند. کافی بود این گوی به حرکت در بیاید که به نظرم الان به حرکت در آمده و تیم با روحیه و اعتماد به نفس بازی می‌کند. تیمی که می خواهد قهرمان شود باید از موقعیت ها خوب استفاده کند. هم آمار گلزنی خوبی داشته باشد و گل خورده اش کمتر باشد. این‌ها آیتم‌هایی هستند که به تیم قهرمان کمک می کند. بله. چراکه نه. صد در صد روی بازی‌های آینده استقلال تاثیرگذار است و  امیدوارم در نیم‌فصل دوم استقلال را موفق‌تر از امروز ببینیم.

نظر شما