شناسهٔ خبر: 29919165 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار پاوه:

اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی برای کمک به کشور است

ایرنا - کرمانشاه - فرماندار پاوه ، اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد اساسی برای کمک به اقتصاد و رفع وابستگی به دیگران عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل عدم موفقیت طرحهای اشتغالزایی در این شهرستان همسان نبودن دارایی مردم با وثیقه های درخواست شده توسط بانکها است که باید حل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پرویز ایده پور روز سه شنبه در نشست هم اندیشی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای پاوه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ورود سپاه پاسداران را برای محرومیت زدایی در روستاها و تلاش برای اشتغالزایی مطلوب دانست.
وی اظهار داشت: قرارگاه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با رفع موانع اشتغال در مرکز استان بستر ایجاد اشتغال و زمینه محرومیت زدایی در روستاها را بخوبی فراهم می کند.
ایده پور با اشاره به عدم وجود شبکه انتقال فاضلاب در روستاها گفت: این معضل مهم و اساسی فقط با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قابل حل است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه نیز هدف از برگزاری این نشست را بررسی و شناسایی مشکلات و موانع پیش روی اشتغال در روستاها عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه ما در وهله اول ایجاد یک بانک اطلاعاتی برای روستاها و اولویت بندی نیازها و مشکلات آنها است.
سرهنگ ارسلان سلطانقلی افزود: با ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی دستگاههای مرتبط می توانند با برنامه در راستای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در روستاها اقدام کنند.
مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی قرارگاه نجف کرمانشاه هم گفت: از راهکارهای اساسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش برای محرومیت زدایی و اجرای طرح ها در این حوزه است.
سرهنگ حبیبی افزود: برنامه و راهبرد این قرارگاه توجه به منابع آب برای تأمین آب شرب روستائیان و تأمین آب برای کشاورزی و باغداری و اجرای طرحهای اشتغال زا است و هدف بعدی ما امنیت غذایی با محوریت تولید در روستاها و اشتغال خانگی و ایجاد کارگاههای کوچک است.
در ادامه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان پاوه به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف اشتغال و محرومیت زدایی پرداختند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت دارای 43 روستای دارای سکنه و37 دهیاری است که در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066

نظر شما