شناسهٔ خبر: 29918204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

920 میلیارد ریال درطرحهای آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه زیرساخت های آبفای شهری در چهار سال اخیر بیش از 920 میلیارد ریال اعتبار در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سیدعلی لدنی‌نژاد روز سه شنبه در نشست هم اندیشی و ارزیابی وضعیت منابع آبی استان در یاسوج اظهار داشت: بیش از 96 درصد این اعتبار از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شده است.
وی افزود: اصلی ترین موانع پیش روی آب و فاضلاب استان فرسودگی شبکه توزیع آب شهرها و وجود معارضان اجرای طرح‌ها است.
لدنی نژاد تصریح کرد: تملک نداشتن بر اراضی ، تاسیسات آب و فاضلاب و نیز تعدد انشعابات غیرمجاز مشکلات و چالش های زیادی را برای آب و فاضلاب استان ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به طرح تشدید جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب عنوان کرد: با اتمام طرح های تصفیه ‌خانه اضطرارای آب شهر یاسوج و احداث و تجهیز چاه های آب در شهرهای دارای مشکل آبی، اثرات ناشی از تنش آبی در استان کاهش خواهد یافت.
لدنی نژاد یادآور شد: در طول پنج سال اخیر بیش از 22 هزار مورد تخلف و انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای استان شناسایی و جمع آوری شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز در این نشست گفت: برای کاهش هدر رفت آب در چهار سال قبل بیش از 15 هزار انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان شناسایی شد که بیش از 12 هزار فقره به انشعاب مجاز تبدیل و بیش از 5 هزار پرونده تخلف به مراجع قضایی فرستاده شد.
فیض لله پاسره مهندسی مجدد چاه ها و تاسیسات آب شرب روستاها و انجام مطالعات نیاز آبی روستاها را از جمله برنامه های اصلی آبفار استان عنوان کرد و افزود: تلاش می شود با برطرف کردن معارضان محلی احداث و توسعه مجتمع های آب رسانی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد گسترش یابد.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست بر ضرورت هم ‌افزایی دستگاه های متولی آب در استان ها تاکید کرد.
علیرضا طباطبایی افزود: با برنامه ریزی کاهش نیاز به تولید آب ،اصلی ترین رویکرد آبفای کشور دانست .
وی بیان کرد: فرهنگ سازی، کاهش سرانه مصرف آب، نصب کاهنده های مصرف، تفکیک آب شرب از فضای سبز و کاهش حوادث آب از راهکارهای موثر کاهش موثر مصرف اب شرب است.
طباطبایی سرعت بخشی به اجرای طرح‌های آب و فاضلاب را ضروروی دانست و عنوان کرد: با تکمیل طرح های آب رسانی و نیز مدیریت هرچه بهتر در این زمینه خدمات ارائه شده به مردم گسترش خواهد یافت.
وی با اشاره به فعالیت های موثر برای مدیریت تنش آبی در شهرها و روستاهای دارای تنش آبی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تابستان سال جاری در استان با کمترین مشکل سپری شد.
نشست هم اندیشی و ارزیابی وضعیت منابع آبی استان با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران شرکت آب منطقه ای در یاسوج برگزار شد.
/1662/9928

نظر شما