شناسهٔ خبر: 29918101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد:

قانونی شدن اصل ولایت فقیه نشانه تثبت اندیشه شهدا است

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه به جای گرفتن یادبود برای شهدا مکتب آنها را توسعه دهید، گفت: اینکه قانونی شدن اصل ولایت فقیه بعد از پیروزی انقلاب نشانه تثبیت فکر و اندیشه شهدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آیت الله لطف الله دژکام» امشب (دوشنبه 20 آذر) در مراسم سالگرد شهادت آیت الله دستغیب در مسجد جامع عتیق با اشاره به مقام شهدا در نزد خداوند و بیان اینکه برای معرفی افراد شایسته ای چون شهید دستغیب باید از قرآن کمک گرفت، گفت: در آیات 19 تا 23 سوره مبارکه دقیق ترین مباحث توحیدی و تقابل حقانیت و فریب خوردگان بیان شده و در این آیات به تعریف دقیقی از شهید می رسیم.

 

 نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تا آخر دنیا تقابل حق و باطل وجود دارد، عنوان کرد: قطعا حق که قادر به دیدن ذات است با باطل که دچار کوری است برابر نیستند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم با یافت صحیح تا آخر پای انقلاب می ایستند، تصریح کرد: باید با خود پیمان ببندیم که عهد خداوند را زیر پا نگذاریم چرا که با وفا بودن صفت همه دوستان علی است، اولین وفاداری نسبت به عهد خداوند و اولین عهدی که با خداوند بستیم توحید است.

 

وی با بیان اینکه توحید ناب اصیل اسلامی در تفکر شیعه تجلی شده و جای تردیدی ندارد، متذکر شد: در عالم پیش از دنیا خداوند با انسان پیمان بسته است و همواره باید عهد با خداوند را تازه کردو به قول شاعر نمیرد آنکس که دلش زنده شد به عشق.

 

آیت الله دژکام با بیان اینکه امام و شهدا عهد خود با خداوند را تازه کردند، اظهار کرد: عهد دیگری که با خداوند داریم عبادت او و یگانه پرستی است، توحید معرفت به خدا و شرط بعدی پرستش خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه شیطان عهد خود با خدا را نقض کرد، گفت: امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می داند و ما نباید فریب شیطان را بخوریم و باید بر سر عهد خود با خداوند بمانیم.

 

وی با بیان اینکه امام صادق (ع)، 12 امام را عهد خداوند بر روی زمین می داند، افزود: اگر حجت خداوند را زیر سوال ببریم بر عهد خداوند نبودیم، به جای یابود برای شهدا باید مکتب آنان را بسط داد که ولایت فقیه یکی از این مکتب ها است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه قانونی شدن اصل ولایت فقیه بعد از پیروزی انقلاب نشانه تثبیت فکر و اندیشه شهدا است، عنوان کرد: آیت الله دستغیب مردی خدایی و بدون توجه به مقام بود باید با شناخت از این مرد معنوی نسبت به آن وفا داشته باشیم.

 

نظر شما