شناسهٔ خبر: 29918071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امضاي پروتکل همکاري مرزي تهران و باکو

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سردار سرتيپ پاسدار «قاسم رضايي» و سپهبد «الچين‌ قلي‌اف» فرماندهان مرزباني جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان پروتکل همکاري در زمينه مقابله با قاچاق را در مرزي‌هاي مشترک امضاء کردند.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از ايرنا؛ اين پروتکل عصر سه‌شنبه در پايان يازدهمين نشست فرماندهان مرزباني ايران و جمهوري آذربايجان در باکو امضاء شد.
پروتکل امضاء شده شامل ابعاد مختلف تعامل نيروهاي مرزباني در زمينه تبادل اطلاعات و تجربه و مقابله با قاچاق در مرز مشترک ايران و جمهوري آذربايجان است.
فرماندهان مرزباني ايران و جمهوري‌آذربايجان در نشست باکو درباره شرايط فعلي گذرگاه‌هاي مرزي فعال دو کشور تبادل نظر کردند.
در نشست باکو نحوه همکاري مرزبانان ايران و جمهوري آذربايجان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروريسم بين‌المللي، مهاجرت غيرقانوني، مقابله با انتقال محموله‌هاي ممنوع شده از طريق مرز و نيز ديگر تهديدهاي موجود براي امنيت مرزي بررسي شد.
برقراري امنيت مرزي، تعاملات در مبارزه با جرايم مرزي و همکاري در ديگر حوزه‌هاي مربوطه از جمله مسائل موارد مذاکره در نشست باکو بود.
گزارش: ديدار فرمانده مرزباني ايران با مقامات جمهوري‌آذربايجان
سردار رضايي، فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران در صدر هياتي دوشنبه‌شب براي سفر يک روزه وارد باکو شد.
سردار رضايي روز سه‌شنبه با «الهام علي‌اف» رئيس جمهوري آذربايجان، «ذاکر حسن اف» وزير دفاع، «راميل اوسوب‌اف» وزير کشور و «الچين قلي‌اف» فرمانده مرزباني اين کشور ديدار و گفت وگو کرد.
116/120
کليدواژه جمهوري آذربايجان همکاري

برچسب‌ها:

نظر شما