شناسهٔ خبر: 29917829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -
تذکر پلیس فتا به مدیران
 سایت‌های «دیوار» و «شیپور»
تسنیم- رئیس پلیس فتا ناجا گفت: متأسفانه با وجود استفاده مردم از سایت‌هایی همچون دیوار، شیپور و... تخلفاتی همچون خرید و فروش اموال مسروقه توسط مالخران بی‌هویت، فروش کد و کارت ملی، موضوعات ضداخلاقی و ... در آنها رخ می‌دهد که البته تخلفاتی که در سایت دیوار صورت می‌گیرد، بیشتر از مابقی سایت‌ها است، به مدیران این سایت‌ها اعلام کردیم اگر اصلاحات لازم را صورت ندهند، با آنها برخورد قضایی می‌شود.
دستگیری مالخر 8 میلیاردی
خبرگزاری صداوسیما- مالخری که از سال ۹۴ اقدام به خرید اجناس و لوازم سارقان می‌کرد، ​دستگیر شد. به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران، این مالخر سابقه دار لوازم و اجناس خریداری شده از سارقان را در چند نقطه از تهران از جمله حوالی میدان قزوین انبار می‌کرد و ارزش اموال به دست آمده از وی حدود 8 میلیارد تومان است.
کاهش میزان سلامت دختران
طی ۱۵ سال گذشته
ایسنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی با بیان اینکه مطالعاتی که روی دختران انجام شده نشان می‌دهد که ظرفیت حیاتی و سلامتی آنها در ۱۵ سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است، گفت: این موضوع به دلیل کمبود فضا و تحرک لازم است، این موضوع در مورد پسران نیز همین‌گونه است.
خطرات رنگ اسباب‌بازی برای کودکان
مهر- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برخی از اسباب‌بازی‌های رنگی استاندارد لازم را ندارد که به ویژه برای کودکان زیر سه سال که اسباب‌بازی‌ها را به دهان می‌برند خطرناک است و منجر به مشکلات سلامتی کودکان و حتی مسمومیت می‌شود. در وسایل بازی پارک‌ها نیز نظارت بر استاندارد بودن رنگ‌ها بسیار مهم است.
امکان درآمدزایی مدارس با کلاس تقویتی
ایسنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاس‌های جبرانی، تقویتی و کنکور از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در راستای کمک به درآمدزایی مدارس انجام داد. یک سری قوانین داریم که مدرسه موظف به اجرای آنهاست و باید این خدمات را رایگان ارائه کند، اما یک سری موارد هست که مدرسه تکلیف قانونی نسبت به انجام آن ندارد و می‌تواند از طریق آن درآمدزایی کند.
فعالیت ۱۵۰ مرکز ترک الکل در کشور
ایسنا- سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: اگرچه درمان اعتیاد الکل در چارچوب و حیطه کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست اما در بسیاری از کشورهای جهان سیگار، الکل و سایر مواد اعتیادآور در یک جا مدیریت می‌شوند. در حال حاضر نیز ١۵٠ مرکز به شکل آزمایشی در حال فعالیت هستند و اگر موفقیتشان خوب بود بقیه مراکز نیز این کار را انجام خواهند داد.
اختلاف پرداختی پزشک و پرستار
تا ۱۰۰ برابر
مهر - دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه اختلاف در پرداختی‌های پزشکان و پرستاران حتی تا ۱۰۰ برابر نیز رسیده است که این پدیده منحصر به فرد بوده و در هیچ جای دنیا چنین اختلافی معنا ندارد، گفت: در اروپا به ازای هزار نفر جمعیت ۱۰ پرستار فعالیت دارد و این نسبت در ایران 1/5 به ازای هزار نفر جمعیت است.
تبلیغ و عرضه ۳۹ درصد داروهای غیرمجاز در اینستاگرام
سازمان غذا و دارو- معاون عملیات پلیس فتا با اشاره به بسترهای ارتکاب جرم در حوزه فروش دارو و تجهیزات غیرمجاز، گفت: عرضه این محصولات غیرمجاز ۳۹ درصد در اینستاگرام، ۲۴ درصد در بازارهای آنلاین(شیپور، دیوار و...)، ۲۲ درصد تلگرام و ۱۴ درصد در وب سایت‌ها صورت گرفته است، ضمن اینکه در سال ۹۷ بیش از ۸۳۰ نفر مجرم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

نظر شما