شناسهٔ خبر: 29917764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم دماوند:

250 حلقه چاه غیرمجاز در دماوند پر و مسلوب المنفعه شد

تهران ایرنا - نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مشکلات مربوط به حوزه های مختلف از قبیل برق، راه و چاه های شهرستان دماوند گفت: 250 چاه غیرمجاز در مدت 9 ماه گذشته در دماوند مسلوب المنفعه شد.

صاحب‌خبر -

قاسم میرزایی نیکو روز سه شنبه در جلسه شورای اداری بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند که با حضور اعضای شورا در بخشداری برگزار شد، گفت: مکان مناسب در آبعلی و مهرآباد رودهن جهت انتقال پست 63 کیلووات برای جلوگیری از قطعی مکرر برق مشخص شده است.
وی با بیان اینکه هیچ پروژه عمرانی جدیدی در ردیف اعتبارات سال 98 قرار نخواهد گرفت، افزود: باید در زمینه های مختلف از جمله آب ، فاضلاب و برق صرفه جویی کنیم تا بخش عمده ای از مسائل و مشکلات را حل شود.
میرزایی نیکو با اشاره به اینکه 11 روستای بخش رودهن به دفعات مورد بازدید قرار گرفته است، تصریح کرد: بخش رودهن یکی از بخش های موفق در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه خدماتی در بین شهرهای استان تهران است.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح پیش فروش انشعابات فاضلاب در سطح شهرستان نیز اظهارداشت: این طرح 240 میلیارد تومان هزینه دارد که کمتر از یک سوم این مبلغ از مردم به عنوان ارائه تسهیلات، اخذ می شود؛ البته نقش مسئولان در آگاه سازی طرح و اثرات مثبت آن بی بدیل است.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به آخرین اقدامات انجام شده در مسکن مهر شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: تاکنون در این خصوص حداقل 11 جلسه برگزار شده و تک تک مشکلات این مکان در حال پیگیری و انجام است.
این مقام مسئول همچنین در خصوص اجرای طرح مجتمع آبرسانی به سه روستا بخش رودهن، گفت: طبق وعده وزیر نیرو، 5 میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای پروژه آبرسانی به سه روستای وسکاره، آردینه و جورد مساعدت شده که برای تصویب و تخصیص اعتبار نیازمند پیگیری مسئولان است.
حمیدرضا ذوالفقاری، بخشدار رودهن نیز در این جلسه با اشاره به جلسه مشترک شورای برنامه ریزی استان با کمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند و تصویب 46 مصوبه، گفت: از این تعداد 4 مصوبه مربوط به شهر رودهن و دو مصوبه مربوط به شهر آبعلی است که در حال پیگیری و انجام است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر باید خدمات 40 ساله نظام بطور ویژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، افزود: تمامی دستگاه ها باید با آمادگی کافی و لازم در صحنه حضور یابند و دهیاران نیز تمامی خدماتی که در حوزه روستاها صورت گرفته به منصه ظهور رسانند.
بخشدار رودهن در خصوص پیگیری های صورت گرفته مربوط به حوزه راه، آب، برق و دیگر خدمات زیربنایی، به واگذاری هتل آبعلی از بنیاد مستضعفان به شهرداری آبعلی و همچنین ساماندهی پیست آبعلی توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: امید است با تلاش مسئولان منطقه، مشکلاتی که در این دو حوزه طی سال های متعدد شاهد بودیم، مرتفع شود.

**اختصاص 7 میلیارد تومان برای مسکن مهر رودهن
مهدی کچویی، شهردار رودهن نیز با اشاره به فعالیت های این نهاد با توجه به مشکلات سخت اقتصادی، افزود: پروژه های عمرانی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و در حوزه فرهنگی نیز با همکاری دیگر نهادها فعالیت های خوبی انجام شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در مسکن مهر مهرآباد رودهن، 7 میلیارد و 100 میلیون تومان فعالیت عمرانی انجام و احداث ساختمان آتش نشانی این منطقه نیز آغاز شده است.
کچویی تاکید کرد: همراهی مسئولان و شورای شهر که بیش از 95 درصد موضوعات را مصوب کردند، یکی از دلایل پیشرفت و تکامل این بخش بود و وحدت لازم میان مسئولان وجود دارد.
شهردار رودهن خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر بیش از 3 میلیارد تومان هزینه دارد و حداقل 4 دوربین دیگر تا دهه فجر نصب می شود.
این مقام مسئول با تاکید بر مشکلات مربوط به درمانگاه این شهر، تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی قطعه زمینی را در اختیار اداره تامین اجتماعی قرار داده تا این درمانگاه توسعه یابد.
کچویی در ادامه در خصوص زمین فوتبال روستای کریتون که در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام قرار داشت، تصریح کرد: با پیگیری نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی این زمین فوتبال به شهرداری تحویل و مقرر شد 500 میلیون تومان در خصوص خدمات زیربنایی و روبنایی آن هزینه کنیم.
مسعود هادی زاده، رئیس اداره آب و فاضلاب بخش رودهن تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه آب و فاضلاب مسکن مهر مهر آباد، رها سازی فاضلاب بود که با اقدامات صورت گرفته این مشکل رفع شد.
وی با تاکید بر اینکه پیش فروش انشعابات فاضلاب در بهترین زمان ممکن انجام شد، افزود: در خصوص احداث تصفیه خانه قطعه زمین لازم در منطقه مهر آباد مشخص شده و صرفاً بخش bot آن باقی مانده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب بخش رودهن با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف آب صرفا نباید در تابستان انجام شود بیان کرد: آبرسانی به رودهن از شهرهای پردیس و آبعلی با مشکلاتی روبرو است که همواره سعی کردیم مدیریت مصرف را در نظر بگیریم و هیچ گاه به مدیریت تولید توجه نکردیم، زیرا در چهار سال گذشته هیچ گونه چاه آبی در این منطقه حفر نشده است.
تهرام/7246//1348

نظر شما