شناسهٔ خبر: 29917747 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله اختری:

وهابیت و گروههای تروریستی دنیا را نسبت به اسلام بدبین کردند

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: همه مسلمانان مسولیت دارند در برابر معاندین ایستادگی کنند. وهابیت و گروههای تروریستی دنیا را نسبت به اسلام بدبین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ایت الله اختری در نشست دو روزه کنگره جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت محبت اهل بیت و پیامبر اکرم امری ضروری است که همه ما به أن اعتقاد داریم الحمدلله این محبت مارا در کنار هم جمع کرده و ما با تمام کشورها در ارتباط هستیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی  اهل بیت(ع) در ادامه با تاکید بر هم افزایی کشور های اسلامی در مجمع جهانی اهل بیت افزود: اعضای مجمع محبان اهل بیت با یکدیگر توافق و اتحاد دارند.
وی ادامه داد: مجمع جهانی اهل بیت اهدافی را دنبال می کند که از آن جمله نقش معارف اسلامی و قرآنی اهل بیت برای وحدت تقریب و تعامل با تمام مسلمانان دنیا و حتی غیر مسلمانان است.

 

آیت الله اختری خاطر نشان کرد: تعامل با غیر مسلمانان از برنامه های این مجمع است همچنین حمایت و پشتیبانی از مسلمانان در حد وسع ما در بحران های طبیعی در سیل و زلزله و جنگ هایی که در کشورهای مسلمان رخ می دهد از دیگر اهداف این مجمع است، بر همین اساس مساعد ت و کمک هایی را به کشور های مسلمان از جمله یمن و افغانستان داشته ایم.

 

وی با اشاره به ایجاد شبهات از سوی دشمنان نسبت به قرآن و اسلام گفت امروز شاهد آنیم که تهمت هایی نسبت به پیامبر و اهل بیت و قرآن در نیا داده می شود این مجمع در این موضع نامه و بیانیه می دهد.


آیت الله اختری تاکید کرد: این مجمع نسبت به اقدامات ناجوانمردانه غرب نسبت به قرآن ذو پیامبر اقدامات خوبی داشته است تمام مسلمانان مسولیت داریم در برابر طیف معاندی که علیه اسلام و پیامبر اقدام می کنند ایستادگی کنیم.
وی بیان اینکه گروه های تکفیری و تروریست ها و وهابیت در طول تاریخ بیش از هر گروه دیگری بن اسلام ضربه زدند یادآور شد: این گروه ها بیش از هر گروهی مردم را نسبت به اسلام مساله دار کردند و چهره اسلام را در دنیا مخدوش کرده و دنیا را نسبت به اسلام بدبین کرده اند.

 

آیت اختری ادامه داد: بیش از ۱۸۰۰ عنوان کتاب به ۵۸ زبان زنده دنیا با موضوع کتب اسلامی توسط این مجم ها ترجمه و در دنیا منتشر شده است.


وی در ادامه گفت این اجتماعات و تعامل پیروان مذاهب اسلامی با یکدیگر موجب می شود تا از معارف اسلامی بهتر آگاه شویم مسایل اختلافی به دلیل جهل است.
آیت الله اختری در ادامه تاکید کرد: که در کمیته های فرهنگی دانشگاه الازهر مصر در مورد اینکه قرآن اهل بیت تحریف شده است یا نه بحث می شود.
وی با اینکه جمهوری اسلامی با شبکه قرآنی در صدا و سیما و رادیو همواره معارف اسلامی و قرآنی تبیین می کند گفت: مسلمانان با عدم آگاهی از معارف اصیل قرآن به یکدیگر تهمت می زنند ما در این تجمعات تلاش می کنیم تا به افتراعات و تهمت های آنان پاسخ دهیم.

 


 

نظر شما