شناسهٔ خبر: 29917743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعلل در اجرای کامل طرح کاداستر

خبرگزاری صداوسیما

نمایندگان و مسئولان، انحراف ایجادشده در قانون اجرای کاداستر اراضی را در بودجه 98 از بین ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی معاون امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور با اشاره به ایجاد انحراف در تأمینتعلل در اجرای کامل طرح کاداستر اعتبارات اجرای طرح کاداستر گفت: نمایندگان و مسئولان در بودجه 98 این انحراف ایجاد شده در قانون را از بین ببرند. 

محمد هاشمی مقدم امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت‌ اسناد واملاک خراسان شمالی با اشاره به گذشت سه سال از اجرای  قانون کاداستر، از حدنگاری کمتر از نیمی از اراضی ملی خبر داد و گفت: مقرر بود که با اجرای کامل این طرح ، همه زمین‌های کشور در سیطره طرح کاداستر باشد و در نتیجه آن، کوه خواری‌ها، زمین‌خواری‌ها و دریا خواری‌ها به‌ پایان برسد که متأسفانه در تأمین اعتبارات این طرح انحراف ایجاد شد.

وی افزود: عده‌ای شعار مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری می‌دهند اما در اجرای قانون مصوب آن، مانع ایجاد می کنند و اعتبارات را به‌جای دیگری می‌دهند. 

معاون سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور  از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشوری درخواست کرد تا در بودجه 98  از این انحراف جلوگیری شود تا سازمان ثبت‌اسناد برای اجرای این طرح از حالت دست‌بسته خارج‌شود و آن را پنج ساله به پایان برساند.
وی با بیان اینکه امروز صد در صد اسناد کشور به صورت الکترونیک، ثبت می شود گفت: همه اسناد به‌صورت اسکن شده و املاک نیز با تصویربرداری در حال ثبت است.

حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان هم در این جلسه بر تسریع در  خدمات دهی به مردم استان تاکید کرد و از مسئولان ثبت اسناد واملاک کشور خواست هرچه سریعتر اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان های گرمه و راز وجرگلان را ایجاد کنند.

در این مراسم با تجلیل از خدمات علی اصغر اسدی، قدرت حاجی پور به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی معرفی شد.

فیلم

<div id="video-display-embed-code_2935724" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2299994/2935724?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما