شناسهٔ خبر: 29917664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی راهکارهای کاهش تصادف در قم

اعضاي دومين جلسه مجمع سلامت استان راهکارهاي کاهش تصادفات درون و برون شهري قم را بررسي کردند .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، در اين جلسه که عصر امروز به رياست سرپرست استانداري قم برگزار شد اساتيد دانشگاه و مسئولان مرتبط گزارشي از وضعيت تصادفات در جهان، ايران و استان قم بيان و راهکارهاي پيشنهادي را ارائه کردند .
 دکتر خانکه استاد ايراني دانشگاه لايپزيک آلمان در اين جلسه گفت: الزام به اجراي قوانيني مانند بستن کمربند ايمني، استفاده از صندلي کودک و کلاه ايمني، بهبود استانداردهاي خودروسازي، ارتقا خدمات و دسترسي به خدمات سلامت، توسعه و اعمال استانداردهاي ساخت جاده و پياده‌رو و وجود يک سازمان راهبر از مهمترين راهکارهاي جهاني است .
 دکتر ايراني‌خواه رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي، رئيس اورژانس 115، جلالي رئيس شوراي شهر، سرپرست پليس راه و راهور همچنين کارشناسان حاضر نيز در اين جلسه بر ضرورت تعيين مهمترين علل تصادفات در قم و اولويت بندي در جهت کاهش آنها، توسعه اورژانس پيش بيمارستاني و تجهيز آن، اصلاح هندسي معابر و جاده‌ها، اصلاح نقاط حادثه خيز و استفاده از حمل ونقل ريلي در استان تاکيد کردند .
سرپرست استانداري قم نيز در اين جلسه با اشاره به کشته شدن سالانه 300 نفر در تصادفات استان قم، بر ضرورت آموزش‌هاي ايمني به مردم و رانندگان و هدايت پژوهش‌هاي دانشگاهي براي انجام کارهاي علمي در جهت کاهش تصادفات تاکيد کرد .
هاشمي تصريح کرد: در مرحله اول بايد با اقداماتي از افزايش مرگ ومير در تصادفات جلوگيري شود .

نظر شما