شناسهٔ خبر: 29917012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکوه یک اجلاسیه

بیرجند - ایرنا - اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی روز سه شنبه با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد و با حاشیه های جالبی همراه بود که شکوه آن را به نمایش می گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کنگره شهدای خراسان جنوبی بعد از 2 سال تلاش و برنامه ریزی امروز بیستم آذر به اجلاسیه نهایی رسید و حدود ساعت 8 و 30 دقیقه با رمز یا حسین (ع) که توسط فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) اعلام شد، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
*میهمانان ویژه این مراسم 2 شهید گمنام تازه تفحص شده بودند که با عطر و بوی معنوی خود فضای اجلاسیه را معطر کردند.
*خانواده های معظم شهدا از جمله خانواده و فرزند شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی نیز در این محفل حضور داشتند.
*ابتدای این اجلاسیه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی که آبان ماه امسال برگزار شده بود، منتشر شد.
*فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی از دیگر میهمانان این اجلاسیه بودند.
*نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و جماعات، معاونان استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی نیز در این اجلاسیه حضور داشتند.
*همچنین استاندار سابق خراسان جنوبی و استاندار جدید سیستان و بلوچستان که فرزند این مرز و بوم است بین مسئولان مدعو به چشم می خوردند.
*قسمتی از سالن اجلاسیه هنرمندی مشغول نقاشی پرتره از تمثال شهدا بود که در بخشی از کار نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه بر نقاشی سیمای شهید بصیری پور بوسه زد.
*سید مشهور عکس تمنای باران که سال گذشته سوژه بسیاری از رسانه ها شده بود نیز در این اجلاسیه با در دست گرفتن عکس شهید سید علیرضا حسینی حضور داشت.
*عده ای هم بین جمعیت تصاویر شهدا را از طریق صفحه نمایشگر تلفن همراه خود نشان می دادند.
*در این مراسم از تمبر یادبود کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی رونمایی شد و تولیت آستان قدس رضوی متنی را با این مضمون بر روی تمبر نگاشت: خداوندا گوش همه ما و مسئولان ما را شنوا برای پیام شهدا قرار بده.
*مراسم اجلاسیه نهایی کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی به صورت همزمان و زنده از شبکه های خاوران، شما و افق پخش شد. همچنین خبر ساعت 9 شبکه سراسری نیز با محل برگزاری این اجلاسیه ارتباط مستقیم برقرار کرد.
*جمعیت زیادی به دلیل پر شدن سالن، خارج از سالن تماشاگر مراسم و برنامه های متنوع آن بودند.
*برخلاف اجلاسیه های سابق که تخصصی بوده و شرکت کنندگان از طیف خاص بودند اما در اجلاسیه نهایی حضور اقشار مختلف مردم چشمگیر و قابل تامل بود.
*در بخشی از این مراسم پس از قرائت وصیت نامه شهید بصیری پور، پسرش طاها در آغوش برادر شهید وارد مجلس شد که تمام جمعیت برایش قیام کردند. نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان جنوبی و فرمانده انتظامی استان بر صورت او بوسه زدند.
*در این اجلاسیه بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با محوریت زندگینامه شهدا، رمان، اشعار دفاع مقدس و فرهنگ پایداری در حوزه ادبیات داستانی، توسط مسئولان استانی و کشوری رونمایی شد.
*به شرکت کنندگان این اجلاسیه چفیه هایی اهدا شد که بر روی یکی از این چفیه ها نوشته شده بود: «فکر کن چند چفیه خونی شد تا چادر تو خاکی نشود».
*در بخش پایانی مراسم نیز سوزان اُبری مادر شهید آمریکایی به بیان خاطراتی از شهادت فرزندش پرداخت.
«سوزان اُبری» که اکنون نام صدیقه جمیله الفرقان برای خود برگزیده در آمریکا با مردی ایرانی ازدواج کرده و قبل از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مسلمان می‌شود که در این مدت بارها به ایران سفر می‌ کند و اکنون در ایران ساکن است. او بنیان ‌گذار عزاداری برای امام حسین (ع) در ایالت کالیفرنیای آمریکا بود.
پیش از اجلاسیه نهایی از شهریور امسال تاکنون اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی، اجلاسیه ایثارگران، شهدای کشاورز، شهدای هنرمند، شهدای ورزشکار، شهدای طلاب و روحانی، شهدای دانش آموز و فرهنگی، شهدای زن، شهدای جاویدالاثر و گمنام، شهدای اساتید و دانشجو، شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد مقدس، اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی 2 هزار شهید استان و اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی برگزار شده است.
گزارش از عصمت برزجی
9893*3028

برچسب‌ها:

نظر شما