شناسهٔ خبر: 29916872 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خانه محسنی بهبهان میزبان جشنواره نان

همشهری آنلاین: سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء در نیمه دوم سال با عنوان جشنواره نان با حضور مدیران، مسئولان و علاقمندان شهرستان بهبهان و با استقبال گردشگران در خانه محسنی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صابتا، جشنواره نان در خانه محسنی بهبهان به مدت یک هفته از ۱۸ آذر ماه برگزار می‌شود با برپایی برنامه‌های فرهنگی به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث ناملموس و ارایه غذاهای سنتی این شهرستان در راستای احیاء آیین‌ها و آداب و رسوم و معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری برای گردشگران و علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

در مراسم افتتاحیه که شب گذشته با حضور علاقه‌مندان برگزار شده انواع نان بهبهان که به نوعی زبانزد خاص و عام است در حضور مردم طبخ و به علاقه‌مندان ارائه شد. شهر بهبهان ۱۲ تا ۱۵ نوع نان مختلف دارد که انتخاب این نام برای جشنواره خانه محسنی به منظور معرفی این مزیت گردشگری غذا می باشد. در مدت زمان برگزاری این جشنواره، در منوی غذایی خانه محسنی طبخ غذاهای محلی از جمله شل شلو (یک نوع نان سنتی بعنوان میان وعده)، گوینه(یک نوع غذای سنتی و مقوی که از بلغور گندم و گوشت و لوبیا تهیه می شود)، برزنگگ(صبحانه مخصوص)، حره(آش فوق العاده خاص و بسیار مقوی مخصوص شهر بهبهان)، کباب شامی، شیرینی های محلی و آب گوشت به عنوان جاذبه های گردشگری این شهرستان قرار می گیرد.

بر این اساس، سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء در نیمه دوم سال در خانه محسنی بهبهان از تاریخ ۱۸ آذر لغایت ۲۴ آذر میزبان جشنواره نان است.

گفتنی است خانه تاریخی محسنی با شماره ملی ۱۴۷۰۲ از جمله بناهای واگذار شده صندوق احیاء به بخش خصوصی است که در بافت تاریخی بهبهان در محله محسنی‌ها واقع شده است. این خانه تاریخی در گذشته به خانه چهل دری معروف بوده که گمان می رود نام آن برگرفته از تعدد دربهای آن است.

برچسب‌ها:

نظر شما