شناسهٔ خبر: 29916825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

توجه روزنامه اسپانیایی به تناقض گویی صهیونیستها درباره ایران

صاحب‌خبر -
خرداد: روزنامه پوبلیکو اسپانیا در مقاله ای به قلم «ائوخنیو گارسیا گاسکن» خبرنگار سابق این روزنامه دربیت المقدس درباره تناقض گویی های مقامات صهیونیست در خصوص ایران نوشت:به نظر می رسد دستوراتی وجود دارد که مقامات اسرائیل در هر فرصتی نزد رسانه ها به ایران حمله کنند.در حالیکه به گفته خود این مقامات ایران هرگز آغاز کننده حمله به کشوری نبوده است.

به گزارش خرداد به نقل از  ایرنا، پوبلیکو افزود:از«بنیامین نتانیاهو»نخست وزیر گرفته تا آخرین مقام اسرائیلی، هر کدام شان که برای اظهاراتی دهان باز می کنند پیش از اینکه حرف هایشان به پایان برسد باید بگویند که ایران یک تهدید جدی برای دولت یهود و به طور کل برای تمام جهان است.
این روزنامه اسپانیایی نوشت: این موضوع، عملا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979میلادی آغاز شد و با گذشت زمان افزایش یافته است.
به نوشته روزنامه، گویا دستوراتی از بالا وجود دارد که مقامات اسراییلی‌درکوچکترین فرصتی که پیدا کردند به ایران، چه نزد رسانه های عبری و چه در نزد رسانه های بین المللی حمله کنند.
نشریه افزود: به همین دلیل است که اظهاراتی که ژنرال «گادی آیزنکوت» رئیس ارتش اسراییل در روزنامه 'یدیعوت آحارونوت' داشت، متحیرکننده هستند. آیزنکوت معمولاً یکی‌ از اصلی ترین سخنگویان اسراییل علیه ایران است به نحوی که حرف های او باعث حیرت مقام های اسراییلی شده است.زیرا اسراییلی‌ها هیچوقت چیز مشابهی‌ را نشنیدند.
رسانه اسپانیایی ادامه داد:به تازگی اسراییل مانورهای نظامی شبیه سازی یک حمله به ایران را انجام داده است.آیزنکوت درپاسخ به خبرنگار یدیعوت آحرانوت در مورد ماهیت این مانورها گفت: به نظر من، ایران هیچ حمله ای را در 1400 سال اخیر آغاز نکرده و معتقدم که احتمال اینکه ایران به سوی اسراییل موشک پرتاب کند، بسیار کم است. مانورهای نظامی، توانایی دشمن را در نظر می‌ گیرند نه اهداف آنها را.
پوبلیکو تاکید کرد: سخنان ژنرال آیزنکوت که احتمالا مطلع ترین اسراییلی‌ در مورد اهداف نظامی ایران است، در این رابطه کاملا واضح بوده و نشان می‌ دهد که همه سخنرانی ها علیه خطر احتمالی‌ ایران در واقع بی‌ ارزش هستند.
این روزنامه افزود:ایران هرگز به کشوری حمله نکرده ودرعوض از سوی دشمنانش مورد حمله قرار گرفته است.اسراییل خود در داخل ایران، حملاتی را علیه این کشور انجام داد. رهبران اسراییلی‌ یک روز هم از متهم کردن ایران به قصد نابودی اسراییل و ایجاد تهدید اصلی‌ برای همه جهان دست نکشیدند.
روزنامه اسپانیایی ادامه داد:در حقیقت، نتانیاهو موفق شده که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را با این استدلال که ایران خود را برای حمله به اسراییل آماده می‌ کند، ترغیب کند تا توافق هسته ای را لغو کند.
رسانه مذکور افزود:آنچه که از صحبت های آیزنکوت به دست می‌ آید این است که صحبت های اسرائیلی ها در باره مناقشه با ایران، یک پرده از دود است و اسراییل از آن برای کمک در بی‌ ثبات نشان دادن خاورمیانه استفاده می‌ کند.

نظر شما