شناسهٔ خبر: 29916720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری اختتامیه اولین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(علیهم السلام)

دومین روز نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (علیهم السلام) روز سه شنبه ۲۰ آذرماه با حضور علماء جهان اسلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (علیهم السلام) روز سه شنبه ۲۰ آذرماه با حضور شخصیت ها، علماء و اندیشمندان برجسته جهان اسلام و دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل برگزار شد.
در دومین روز این نشست، کمیته‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف با هدف بررسی راهکار‌های افزایش وحدت برگزار و شرکت کنندگان دیدگاه‌های خود را درخصوص موضوعات مختلف جهان اسلام ومبارزه با توطئه‌های دشمنان ارائه کردند.
کمیته‌های تخصصی شورای مرکزی کنگره جهانی اهل بیت (ع) در حوزه‌های رسانه ای، فرهنگی – اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برگزار گردید و در خصوص موضوعاتی همچون نقش رسانه در تحولات جهان اسلام، محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری ها، رسانه و سبک زندگی اسلامی و اخلاق اجتماعی، فرصت‌ها و تهدید‌های فرهنگی، بحران‌های منطقه، نقش و سهم محبان اهل بیت (ع) برای التیام آن ها، همکاری‌های فرهنگی و. به بحث و تبادل نظر پرداختند.
دکتر ولایتی هم که در مراسم اختتامیه این کنگره سخنرانی کرد با تاکید بر این که در جهان امروز که بشریت و توده‌های مختلف مردم با مصائب و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از ظلم و ستم‌های بی شمار رنج می‌برند گفت: کشور‌های مدعی حقوق بشر و آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در برابر ظلم و ستمی که در کشور‌های اسلامی از جمله یمن، فلسطین، سوریه و ... بر ملت‌های مظلوم منطقه روا داشته می‌شود نه تنها سکوت کرده بلکه با صراحت اعلام می‌کنند تا زمانی که دلار‌های این گاو شیرده به ما می‌رسد و می‌توانیم برای مردم خودمان اشتغال ایجاد کنیم ما از ان‌ها و از جنگ یمن حمایت خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت رفع تفرقه ها، اختلافات و فرقه گرایی‌ها و توسل به ریسمان محکم الهی تاکید کرد: باید به سوی فلاح راه برگزید و از انحرافاتی که در جهان اسلام همچون سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی به وجود آمده دوری نمود و این ریسمان الهی همانا محبت و مودت اهل بیت (ع) است که رسول خدا (ص) نیز در حدیت ثقلین بر تمسک به قران و اهل بیت (ع) برای جلوگیری از گمراهی‌ها تاکید نمودند.
دکتر ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران حتی در سخت‌ترین شرایط مانند محاصره اقتصادی، جنگ تحمیلی، جنگ‌های نیابتی، داعش، ترور‌ها و تهدیدات روزانه دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) در برابر توطئه‌های دشمنان به منظور حمایت از برادران مسلمان خود ایستادگی نموده چرا که تنها را مقابله، انتخاب گزینه مقاومت خواهد بود.
مشاور مقام معظم رهبری همچنین در حاشیه این کنگره جهانی با برخی از شخصیت‌های شرکت کننده در این اجلاس به صورت جداگانه دیدار و در خصوص مهمترین مسائل جهان اسلام و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
دکتر ولایتی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم امین رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان و اعضای شورای مرکزی با اشاره به توانمندی و ظرفیت ارزشمند جبهه مقاومت در مقابله با توطیه‌های دشمنان برای تضعیف و تجزیه کشور‌های اسلامی و به ویژه ایجاد تفرقه در جهان اسلام، تاکید کرد که بی تردید در این مسیر پیروزی نهایی محقق خواهد شد.
وی در ادامه دیدار‌های خود همچنین با محمد القبلی عضو شورای انصار الله یمن دیدار کرد و اظهار امیدواری نمود با مقاومت و ایستادگی، به زودی شاهد پیروزی نهایی برای ملت بزرگ یمن خواهیم بود.
دکترولایتی با شخصیت‌های دیگری از جامعه مسلمانان آرژانتین، عراق، ترکیه و ... دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

نظر شما