شناسهٔ خبر: 29916553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور مسوولان استانی و شهرستانی؛

۴۰ فعال فرهنگی و مذهبی قروه تجلیل شدند

۴۰ فعال فرهنگی و مذهبی شهرستان قروه با حضور مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، فرماندار شهرستان قروه در گردهمایی شوراهای امر به معروف و تشکل‌های دینی و آئین تجلیل از 40 فعال فرهنگی و مذهبی که در سالن مجتمع فرهنگی نور قروه برگزار شد، اظهار کرد: اگر روزگاری کشف حجاب به عنوان ارزش حکومت به حساب می‌آمد و طاغوتیان حجاب را به عنوان ضدارزش می‌دانستند امروز تمام ارکان نظام در خدمت دین مبین اسلام است.

 

موحد امان‌اللهی با اشاره به اینکه از برکات نظام و انقلاب اسلامی در خدمت دین مبین اسلام بودن است، افزود: ما به عنوان کارگزاران انقلاب هستیم و باید در این راستا قدم برداریم.

 

وی بیان کرد: جای خرسندی است که خدمتگزاران جامعه اسلامی در خدمت امر به معروف و نهی از منکر هستند و در این راه قدم برمی‌دارند و جای تقدیر دارد از کسانیکه در راستای خدمت به مردم گام برمی‌دارند.

 

فرماندار شهرستان قروه خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام ضرورت امروز جامعه اسلامی است به ویژه در این خطه از جمهوری اسلامی ایران که باید اتحاد و همدلی حفظ شود.

 

امان‌الهی عنوان کرد: امروز شاهد خدمات تشکل‌های دینی در سطح شهرستنان قروه هستیم که قابل تقدیر است و این خدمات از برکات نظام اسلامی است و نوجوانانی که در هیئات مذهبی به فعالیت و مداحی می‌پردازند نیز فعالیت‌شان تحسین برانگیز و قابل تحسین است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این گردهمایی، اظهار کرد: دسترسی مردم امروز به اطلاعات و سخنرانی‌ها با تنوع بالا افزایش یافته است و از جهتی هم متاسفانه برخی از مبلغین روش جدیدی برای تبلیغ ندارند و براساس شیوه‌های قبل به تبلیغ می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی توجه به شیوه‌های جدید و نوین برای تبلیغ اسلام را مورد تاکید قرار داد و افزود: مبلیغن باید به آموختن شیوه‌های نوین بپردازند چرا که استفاد ه از شیوه‌های قدیمی و سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور برادران و خواهران عاشورایی در این محفل بیانگر عشق و علاقه عمیق و اوج معرفت آنها نسبت به سیدالشهداء(ع) است و همراهی مدیران و مسوولان شهرستان قروه در برگزاری اینگونه برنامه‌ها جای تقدیر دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: باید قدر خدمت به امام حسین را بدانید چراکه هیچ مستحبی فضیلتش بالاتر از خدمت به امام حسین(ع) نیست و اگر این خدمت توام با معرفت و شناخت باشد ثواب بسیار زیادی در پی دارد.

 

حجت‌ا‌الاسلام کرمی عنوان کرد: عاشورا برای ما یک سرمایه است و انسان در طول زندگی سرمایه‌های معنوی، مادی زیادی به دست می آورد و انسان‌های عاقل از این سرمایه‌ها بدرستی استفاده و سعی می‌کنند این سرمایه ها را حفاظت و پاسداری کنند.

 

وی بیان کرد: مکتب امام حسین برای همه ما سرمایه است و کسانیکه به عنوان مبلغ، مداح و دوستدار خاندان عصمت و طهارت و مرید امام حسین به این مکتب ورود پیدا کرده‌اند، باید آن را بدرستی نشر بدهند و برای دستیابی به این مهم خودشان باید به درستی این مکتب را بشناسند و از آن حفاظت و پاسداری کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: کسانیکه توان تبلیغ قیام و مکتب امام حسین را ندارند حق ورود به این مکتب را ندارند چرا که منجر به تضعیف آن می شوند.

 

حجت‌الاسلام کرمی اظهار کرد: گاهی عده‌ای با دلسوزی و نیت خالص ورود می‌کنند ولی حق ندارند سرمایه عاشورا را تضعیف کنند و میراثی که به ما رسیده باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: مبلغین، هیئات مذهبی، مداح اهل بیت، اصحاب رسانه و نویسندگان باید به درستی از مکتب امام حسین دفاع کنند و کسانیکه هنر این کار را ندارند نباید ورود پیدا کنند و ما موظفیم آموزه‌های دینی را آنگونه که به ما رسیده به مردم ابلاغ کنیم.

 

وی اعلام کرد: همانطور که خدا و پیامبر دین را ابلاغ کرده‌اند باید شفاف و به همان شکل به مردم ابلاغ شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در بحث عاشورا متاسفانه عده‌ای آنگونه که خود می‌خواهند به تبلیغ آن می‌پردازند در حالیکه کسی حق ندارد به دلخواه به تبلیغ عاشورا بپردازد و کسانیکه مسلمان و دلسوز دین مبین اسلام هستند باید تعظیم شعائر بکنند چرا که پرداختن به این مهم در رفتار و اخلاق مردم اثرگذار است.

 

حجت‌الاسلام کرمی اضافه کرد: چنانچه تعظیم شعائر الهی پاسداشت شود نقش تربیتی و قرآنی خود را در جامعه برجای خواهد گذاشت و نیاز است مبلغین به عنوان فریضه امر به معروف و نهی از منکر به این مهم توجه کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر امروز در جامعه شاهد معضلات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی هستیم بخشی از آن به دلیل بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: متاسفانه امروز علیرغم تمامی کارهایی که می‌شود امر به معروف و نهی از منکر به خوبی انجام نمی‌گیرد.

 

معاون مردم به دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: همانطور که دولت موظف است مردم را به معروفات امر کند مردم هم حق دارند مسوولان را به معروفات امر و از منکرات نهی کنند و همه باید بدانید که بی‌مسوولیتی و بی‌تفاوتی بلای بدی است که نباید اجازه دهیم جامعه دچار این بلا شود.

 

حجت‌الاسلام کرمی با قدردانی از اعضای این گردهمایی به عنوان دوستداران امام حسین(ع) گفت: در هیئت و خیمه امام حسین، انسان جز خدمتگذاری به مردم به چیز دیگری نمی‌رسد و همه این افراد با نیت خالص فعالیت می‌کنند و نباید ارزش کار را کوچک بدانند.

 

وی رشد شهید، روحانی، مبلغ و انسان‌های بزرگ از دل همین هیئات مذهبی را از دستاوردهای این هیئات خواند و افزود: انسان‌های وارسته‌ای از دل هیئات برخواسته‌اند که امروز در سمت‌های مدیریتی مشغول خدمت به مردم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین برای کل بشریت است و باید اهداف امام حسین را برای مردم تبیین کنیم، گفت: تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی ضمن اینکه وظیفه دارد از فعالان مذهبی و فرهنگی تقدیر و تجلیل کند، باید آموزش لازم را به مردم و همکاران بدهد تا به درستی اهداف امام حسین را برای مردم تبیین کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: هرچقدر که جلوتر می‌رویم از قدر و قیمت فرهنگ عاشورا می‌کاهیم و کاستن از هسته و مغز عاشورا و افزودن به پوسته عاشورا را شاهدیم و باید دید به اندازه‌ای که پوسته مراسم حسینی در حال رشد است هسته آن هم در حال رشد است.

 

حجت‌الاسلام کرمی اضافه کرد: محرم و عاشورا در جان و دل مردم مسلمان رسوخ کرده است اما درسی که باید از امام حسین باید بگیریم آزادگی و گریز از ذلت و عزیزانه مُردن است چرا که امام حسین به ما آموخت در برابر ظلم و ظالم بایستیم و مقاومت کنیم.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) اگر امروز حضور داشتند از ظلم، ریا، پارتی بازی ادارات و بی‌انصافی بازار گله می‌کردند، گفت: اگر تجاوز به حقوق دیگران، رعایت نکردن حلال و حرام، رعایت نکردن حدود محرم و نامحرم اتفاق نیفتد هیچ کاری انجام نشده است و لازم است به جای رشد پوسته به رشد هسته عاشورا بپردازیم.

 

وی بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و امیدواریم این پیروزی را به کوری چشم دشمنان جشن بگیریم و همه ما باید به نظام و انقلاب افتخار کنیم و خدمات چهل ساله نظام را باید برای مردم تبیین کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در تبلیغ خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید ضعیف عمل کرد و نباید با جنگ روانی دشمن حرف‌های دشمن را ناخواسته تکرار کنیم.

 

حجت‌الاسلام کرمی ایستادگی و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری را عامل عبور از تمامی مشکلات و توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: شانتاژهای فضای مجازی و تبلیغات منفی بر روی مردم اثرگذار است و باید چهل سال خدمات قرآنی، مذهبی، امنیتی، آموزشی، علمی و غیره را برای مردم از طریق جلسات و همایش‌ها بازگو کرد.

 

وی با بیان اینکه برخی مناطق استان در فقر فرهنگی بسر می‌برند، اظهار کرد: باید به سمت روستا و بخش‌ها ورود کرد و همایش و جلسات را باید به این سمت هدایت کرد تا خدمات نظام برای مردم اعلام شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این همایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان سلاح برنده‌ای برای اصلاح جامعه است و درصورت بکاربردن آن هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

 

محمود الله‌مرادی، با اشاره به اینکه کل امر به معروف در وجود حضرت اباعبدالله الحسین تجلی پیدا می‌کند، اظهار کرد: شرایط زمان به گونه‌ای تغییر پیدا می‌کند که فرزند پیامبر را قتلگاه به شهادت می‌رسانند و جشن شکرگذاری هم به پا می‌کنند.

 

وی افزود: امروز شرایط کشور جدای از شرایط امام حسین(ع) نیست و اگر امروز با مشکل تحریم و مشکلات اقتصادی روبرو هستیم و فشار زیادی بر مردم تحمیل می‌شود به دلیل ایستادگی در مسیر درست است.

 

وی اعلام کرد: از بزرگان دین روایت است که خون حسین شعله‌ای در قلب مسلمانان است که تا ابدالدهر در دنیا جوشان است و ارادتمندان به امام حسین در تمام جهان وجود دارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان یادآور شد: امام حسین برای زنده نگه‌داشتن دین شهادت را انتخاب کرد امروز نیز نظام اسلامی پیشنهادات چرب و نرمی برایش مطرح می‌شود به شرطی که عزت خود را زیرپا بگذارد و پرچم حسین را پایین بیاورد و در برابر پرچم یزیدیان سرتسلیم فرود بیاورد که هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد و مردم ما در برابر زورگویان خواهند ایستاد.

 

الله مرادی اضافه کرد: اگر ما در جامعه اسلامی  امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان سلاح برنده‌ای برای اصلاح جامعه در نظر بگیریم هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت و اگر ترک این فریضه ترک شود افراد فاسد بر ما حاکم می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی او

 

قات حرکت‌ها جناحی و حزبی می‌شوند و کارهای خوب همدیگر را نمی بینیم، افزود: اگر کارهای خوب را تقویت کنیم و کارهای اشتباه را مورد  تذکر قرار دهیم جامعه به سمت اصلاح پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به این مهم که کارهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایجابی است و کارهای سلبی خود دارای متولیان دیگری است، عنوان کرد: همانطور که تبلیغات اسلامی کردستان ترویج فرهنگ دینی و ارزشی را در دستور کار دارد ستاد امر به معروف نیز وظایف خود را در پیش گرفته است و افتخار می‌کنیم شهرستان قروه جزو شهرستان‌های موفق در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: همه باید کمک کنند فریضه امر به معروف در جامعه پیاده شود و این کار باید ابتدا از خودمان شروع شود و سپس میان مردم تبیین شود.

الله‌مرادی در پایان اضافه کرد: تا جاییکه می‌توانیم باید کمک کنیم نظام و دولت در کارش شاهد موفقیت باشد و این مهم نیازمند حفظ اتحاد و قرار گرفتن در کنار یکدیگر است تا شاهد به اهتزار درآوردن پرچم اتحاد در دنیا باشیم.

در گردهمایی شوراهای امر به معروف و تشکل‌های دینی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور قروه برگزار شد، از 40 فعال فرهنگی و مذهبی تقدیر شد.

نظر شما