شناسهٔ خبر: 29916489 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل رشد معضلات اجتماعی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل رشد معضلات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: متأسفانه امروز علیرغم تمامی کارهایی که می‌شود امر به معروف و نهی از منکر به خوبی انجام نمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل رشد معضلات اجتماعی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گردهمایی شوراهای امر به معروف و تشکل‌های دینی و آئین تجلیل از 40 فعال فرهنگی و مذهبی که امروز، 20 آذرماه در سالن مجتمع فرهنگی نور قروه برگزار شد، اظهار کرد: دسترسی مردم امروز به اطلاعات و سخنرانی‌ها با تنوع بالا افزایش یافته است و از جهتی هم متأسفانه برخی از مبلغان روش جدیدی برای تبلیغ ندارند و براساس شیوه‌های قبل به تبلیغ می‌پردازند.
وی با تأکید بر توجه به شیوه‌های جدید و نوین برای تبلیغ اسلام افزود: مبلغان باید به آموختن شیوه‌های نوین بپردازند چرا که استفاده از شیوه‌های قدیمی و سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: باید قدر خدمت به امام حسین(ع) را بدانید چراکه هیچ مستحبی فضیلتش بالاتر از خدمت به امام حسین(ع) نیست و اگر این خدمت توأم با معرفت و شناخت باشد، ثواب بیشتری در پی دارد.
حجت‌ا‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه عاشورا برای ما یک سرمایه است، عنوان کرد: انسان در طول زندگی سرمایه‌های معنوی، مادی زیادی به دست می‌آورد و انسان‌های عاقل از این سرمایه‌ها بدرستی استفاده و سعی می‌کنند این سرمایه‌ها را حفاظت و پاسداری کنند.
مبلغان باید از مکتب امام حسین حفاظت و پاسداری کنند
وی بیان کرد: مکتب امام حسین(ع) برای همه ما سرمایه است و کسانی که به عنوان مبلغ، مداح و دوستدار خاندان عصمت و طهارت و مرید امام حسین(ع) به این مکتب ورود پیدا کرده‌اند، باید آن را بدرستی نشر بدهند و برای دستیابی به این مهم خودشان باید به درستی این مکتب را بشناسند و از آن حفاظت و پاسداری کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: کسانی که توان تبلیغ قیام و مکتب امام حسین را ندارند حق ورود به این مکتب را ندارند چرا که منجر به تضعیف آن می‌شوند.
وی اظهار کرد: گاهی عده‌ای با دلسوزی و نیت خالص ورود می‌کنند ولی حق ندارند سرمایه عاشورا را تضعیف کنند و میراثی که به ما رسیده باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.
حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: مبلغان، هیئات مذهبی، مداح اهل بیت، اصحاب رسانه و نویسندگان باید به درستی از مکتب امام حسین دفاع کنند و کسانیکه هنر این کار را ندارند نباید ورود پیدا کنند و ما موظفیم آموزه‌های دینی را آنگونه که به ما رسیده به مردم ابلاغ کنیم.
آموزه‌های دینی باید شفاف به مردم ابلاغ شود
وی با اشاره به تبلیغ درست آموزه های دینی در جامعه اعلام کرد: همانطور که خدا و پیامبر دین را ابلاغ کرده‌اند باید شفاف و به همان شکل به مردم ابلاغ شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در بحث عاشورا متاسفانه عده‌ای آنگونه که خود می‌خواهند به تبلیغ آن می‌پردازند در حالیکه کسی حق ندارد به دلخواه به تبلیغ عاشورا بپردازد و کسانیکه مسلمان و دلسوز دین مبین اسلام هستند باید تعظیم شعائر بکنند چرا که پرداختن به این مهم در رفتار و اخلاق مردم اثرگذار است.
وی اعلام کرد: چنانچه تعظیم شعائر الهی پاسداشته شود نقش تربیتی و قرآنی خود را در جامعه برجای خواهد گذاشت و نیاز است مبلغان به عنوان فریضه امر به معروف و نهی از منکر به این مهم توجه کنند.
حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل رشد معضلات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: متأسفانه امروز علیرغم تمامی کارهایی که می‌شود امر به معروف و نهی از منکر به خوبی انجام نمی‌گیرد.
وی گفت: همانطور که دولت موظف است مردم را به معروفات امر کند مردم هم حق دارند مسئولان را به معروفات امر و از منکرات نهی کنند و همه باید بدانید که بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی بلای بدی است که نباید اجازه دهیم جامعه دچار این بلا شود.
اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنیم
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه قیام امام حسین برای کل بشریت است و باید اهداف امام حسین را برای مردم تبیین کنیم، گفت: تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی ضمن اینکه وظیفه دارد از فعالان مذهبی و فرهنگی تقدیر و تجلیل کند، باید آموزش لازم را به مردم و همکاران بدهد تا به درستی اهداف امام حسین را برای مردم تبیین کنند.
حجت‌الاسلام کرمی ادامه داد: محرم و عاشورا در جان و دل مردم مسلمان رسوخ کرده است اما درسی که باید از امام حسین بگیریم آزادگی و گریز از ذلت و عزیزانه مُردن است چرا که امام حسین به ما آموخت در برابر ظلم و ظالم بایستیم و مقاومت کنیم.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) اگر امروز حضور داشتند از ظلم، ریا، پارتی بازی ادارات و بی‌انصافی بازار گله می‌کردند، گفت: اگر تجاوز به حقوق دیگران، رعایت نکردن حلال و حرام، رعایت نکردن حدود محرم و نامحرم اتفاق نیفتد هیچ کاری انجام نشده است و لازم است به جای رشد پوسته به رشد هسته عاشورا بپردازیم.
وی بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و امیدواریم این پیروزی را به کوری چشم دشمنان جشن بگیریم و همه ما باید به نظام و انقلاب افتخار کنیم و خدمات چهل ساله نظام را باید برای مردم تبیین کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در تبلیغ خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید ضعیف عمل کرد و نباید با جنگ روانی دشمن حرف‌های دشمن را ناخواسته تکرار کنیم.
حجت‌الاسلام کرمی ایستادگی و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری را عامل عبور از تمامی مشکلات و توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: شانتاژهای فضای مجازی و تبلیغات منفی بر روی مردم اثرگذار است و باید چهل سال خدمات قرآنی، مذهبی، امنیتی، آموزشی، علمی و غیره را برای مردم از طریق جلسات و همایش‌ها بازگو کرد.
وی با بیان اینکه برخی مناطق استان در فقر فرهنگی بسر می‌برند، یادآور شد: باید به سمت روستا و بخش‌ها ورود کرد و همایش و جلسات را باید به این سمت هدایت کرد تا خدمات نظام برای مردم اعلام شود.
انتهای پیام

نظر شما