شناسهٔ خبر: 29915949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم ظلم صهیونیست هابا طرح قانون منع کاهش محکومیت فلسطینی ها

تهران - ایرنا- دفتر رسانه ای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روزسه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اعضای کنست با اکثریت آرا، پیش نویس قانون منع کاهش محکومیت فلسطینیان را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه روزنامه القدس العربی، فلسطینی هایی که تاپیش از این در دادگاه های رژیم صهیونیستی محکوم می شدند، می توانستند در کمیته بازنگری درخواست تخفیف یک سوم از محکومیت‌ خود را ارائه دهند، اما تصویب این قانون تحت عنوان' ممنوعیت آزادی مشروط محکومان جرایم و یا قتل 'مانع از تخفیف مجازات فلسطینیان زندانی در سرزمین های اشغالی خواهد شد.
در مقدمه پیش نویس این قانون آمده است که موج جدید اعتراض ها و حملات فلسطینیان که از سپتامبر 2015 (شهریور 94) آغاز شد و تا امروز هم ادامه داشته بر ضروت تقویت قدرت بازدارندگی اسرائیل تاکید می کند و عدم تخفیف در محکومیت فلسطینیان می تواند عاملی پیشگیرانه برای وضعیت کنونی باشد.
بر اساس این گزارش، پیش نویس قانون منع کاهش محکومیت فلسطینیان روز گذشته با 57 رای موافق و 17 رای مخالف به تصویب رسید.
رژیم صهیونیستی از سال 1967، صدها هزار فلسطینی را بازداشت کرده است، به طوری که تعداد آنها از 650 هزار مورد گذشته و تنها طی 20سال (1967 تا 1987) بالغ بر 380 هزار دستگیری صورت گرفت.
«ریاض الاشقر» سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطینی به گزارش سال گذشته این مرکز اشاره کرد و گفت: در ماه نوامبر سال 2017 به تعداد فلسطینی هایی که به حبس ابد محکوم شده اند به میزان قابل توجهی اضافه شده و تا 509 تن رسیده است.
وی توضیح داد: حدود 6 هزار و 500 نفر فلسطینی در زندان های اسرائیل هستند که از این تعداد 465 نفر در بازداشت اداری یعنی بازداشت بدون محاکمه و تفهیم اتهام قرار دارند.
براساس بیانیه امور اسرای فلسطین، در میان زندانیان 12 نماینده پارلمان،300 کودک و 62 زن که 10 نفر از آنان دختران زیر 10 سال بوده به سر می برند، همچنین در میان زندانیان 24 روزنامه نگار فلسطینی وجود دارند.
شبد**خاورم*9469*

نظر شما