شناسهٔ خبر: 29915941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نشست کنگره محبان اهل ‌بیت(ع) ـ 4

کمیسیون های جانبی "اولین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع)" برگزار شد

ابنا

کمیته‌های جانبی اجلاس بین‌المللی محبان اهل بیت(ع) عصر امروز در هتل اوین تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ کمیسیون های جانبی "اولین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع)" عصر دیروز دوشنبه نوزدهم و صبح امروز سه شنبه بیستم آذر 1397  در هتل اوین تهران برگزار شد.

در این جلسه کارشناسان و صاحب‌نظران و اندیشمندان از جهان اسلام حضور داشتند و به ایراد نظرات خود درباره شیوه‌های وحدت اسلامی پرداختند.

«نعیم الغندور» اندیشمند یونانی در این نشست گفت: اگر بخواهیم مسجدالاقصی را آزاد کنیم باید به فکر آزادسازی دیگر نقاط اسلامی نیز باشیم که اکنون در چنگال آل سعود قرار دارد. ما باید هجمه رسانه‌ای خود را علیه آل سعود افزایش دهیم و آنها نباید در منطقه بابت سیاست‌های نابخردانه خود احساس امنیت کنند.

وی افزود: موج رسانه‌ای جدیدی در یونان و اتریش آغاز شده تا بتواند وجهه خاندان حاکم بر عربستان را بشکند و بتواند هدف خود را که همان مدیریت بین‌المللی مکه و مدینه است را محقق کند.

وی تأکید کرد: امروز هیچ مسجدی در اروپا نیست که قرآن‌های غیرسعودی در آن باشد، گویی که قرآن‌های غیرسعودی اصلا چاپ نشده‌اند! ما باید به مبارزه با آل سعود و صهیونیسم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

«سید صادق شرفی» از یمن در ادامه این اجلاس گفت: امت اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند مانع از نفوذ و گسترش استکبار شود. ظلم امروز در قلب کسانی که خود را مسلمان می‌دانند لانه کرده است همانگونه که آن را می‌توان در رفتار گروه‌های افراطی یافت.

در ادامه این کمیته ها «حیدر صادق پورشریف» از کنیا گفت: اسلام با یک جنگ بسیار ناپسند از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا مواجه شده است و شاهد آن هستیم که مسلمانان از تعبیر «اسلام آمریکایی» استفاده می‌کنند. بنابراین، باید در برابر تهاجم غرب بایستیم و با یکدیگر متحد شویم.

حیدر صادق تصریح کرد: ما در تهران حضور داریم تا امت واحده را به منصه ظهور برسانیم و باید سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان را در دستور کار خود قرار دهیم که گفته بود همه جهان اسلام باید از یمن حمایت کنند و در برابر هجمه غرب علیه ملت مظلوم یمن بایستند. ما امروز اینجا آمده‌ایم تا به بدرالدین الحوثی رهبر جنش انصارالله یمن بگوییم که ما سربازان شما هستیم و در کربلای عصر حاضر در کنارتان ایستاده‌ایم و این تعهد خود را با خون امضا می‌کنیم.

«علی الحمران» از یمن نیز گفت: مبارزان یمنی در اسارت و جبهه‌های نبرد حماسه می‌آفرینند و آنها را می‌توان انسان‌های شریف و عزیزی دانست.

گفتنی است اولین نشست «شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (علیهم السلام)» صبح دیروز 19 آذر 1397 با حضور شخصیت های برجسته جهان از تمامی مذاهب اسلامی در تهران آغاز به کار کرد.

در این نشست دو روزه که به میزبانی «مجمع جهانی بیداری اسلامی» و با مشارکت «مجمع جهانی اهل بیت(ع)» برگزار می شود، شخصیت های شیعه امامی، زیدی، اسماعیلی، علوی و... و نیز جمعی از اهل سنت محب اهل بیت(ع) حضور دارند.

...................................
پایان پیام/ 167

اخبار اولین نشست شورای مرکزی کنگره محبان اهل ‌بیت(ع) :
1. اولین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) آغاز شد + تصاویر
2. گزارش تصویری/ نشست روز اول نخستین شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل ‌بیت(ع)
3. اختری: محبان اهل بیت(ع) در جهان باید از ظرفیت‌های وافر خدادادی خود نهایت استفاده را بکنند
4. کمییسیون های جانبی "اولین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع)" برگزار شد

نظر شما