شناسهٔ خبر: 29915879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده رسمی سازمان جهانی بسته بندی:

دانش صنعت بسته بندی را در میان کشورها به اشتراک می گذاریم

قزوین- نماینده رسمی سازمان جهانی بسته بندی گفت: با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و به اشتراک گذاشتن دانش و تجارب جهانی برای ارتقاء صنعت بسته بندی کشورهای تولیدکننده برنامه ریزی کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیشان سینک نماینده رسمی سازمان جهانی بسته بندی روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان قزوین گفت: کارهایی که این سازمان انجام می دهد می تواند به اقتصاد کشورها کمک کرده و آنها را در مسیر بازرگانی و تجاری راهنمایی کند.

وی بیان کرد: سازمان جهانی بسته بندی در سال ۱۹۶۸ میلادی در توکیو تاسیس شد و با ۵۰ سال سابقه توانسته هر دوسال جلساتی در کشور استرالیا برگزار کرده و تجارب خود را منتقل کند.

کیشان سینک تصریح کرد: مهمترین هدف سازمان، جمع کردن کشورهای بیشتر برای به اشتراک گداشتن دانش و آموخته های خود در صنعت بسته بندی است و تاکنون ۵۲ کشور از شش قاره جهان از جمله ایران در آن عضو شده اند.

وی گفت: بسته بندی مهمتربن بخش تولید و صادرات است و هر کالایی که تولید می شود برای فروش خود در داخل و خارج از کشور به بسته بندی مناسب نیاز دارد.

کیشان سینک بیان کرد: صنعت بسته بندی در تولید ناخالص داخلی بسیار تاثیرگذار است و به همین دلیل به اشتراک گذاشتن دانش آن در میان کشورها بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: این سازمان غیرانتفاعی است و دانش خود را با همه کشورهای عضو به اشتراک می گذارد و حامی رشد کشورهاست و آموزش در مناطق مختلف جهان را سرلوحه کار خود قرار داده است.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی در ادامه گفت: با کمتربن مواد و هزبنه باید بهترین بسته بندی را ارائه کنیم و ایران با فرصت های بزرگی که برای صادرات محصولاتی مانند برنج، میوه، انگور و زعفران دارد ما آماده ایم بهتربن ایده ها و راه حل های خود در صنعت بسته بندی را با شما به اشتراک بگذاریم تا در این عرصه استفاده لازم را از این دانش جهانی داشته باشید و به محیط زیست خود هم خدمت کنید.

وی اضافه کرد: زمین ظرفیت های محدودی دارد و باید ضمن صیانت از منابع موجود در آن برخی از مواد مصرف شده را دوباره به چرخه تولید و مصرف برگردانیم تا استفاده بهینه شود.

کیشان سینگ بیان کرد: اگر بعد از تولید و مصرف بازیافت داشته باشیم تا در فاز دیگری استفاده شود می توانیم صرفه جویی قابل توجهی کنیم برای نمونه قوطی های فلزی نوشیدنی اگر بازیافت و از زباله جدا شود در همان صنعت یا خودروسازی قابل استفاده مجدد است.

وی افزود: باید نققش خود را به عنوان تولیدکننده مسئولیت پذیر نشان دهیم تا نسل های آینده زمینی سالم داشته باشند و سازمان جهانی بسته بندی با آموزش های تخصصی تلاش میکند بیاموزد چطور میتوان از مواد بازیافتی استفاده دوباره و یا حداقل بازگردانی کرد.

سفیر کیفیت و امنیت غذا در سازمان جهانی بسته بندی اظهارداشت: کشورهایی مانتد چین امروزه مواد غیر قابل استفاده را برای تولید انرژی بکار می گیرند و در نروژ به دلیل سرمای زیاد از این مواد برای تولید انرژی گرمایشی در کف خانه ها استفاده می کنند و یکی از هدفهای ما این است که زباله های غیر قابل استفاده را به برخی مناطق جهان که می تواند کاربرد داشته باشد منتقل کنیم.

وی گفت: می خواهیم نیاز آموزشی کشورها را شناسایی کرده و بر ان اساس برنامه آموزشی طراحی و اجرا کنیم و امروز با داشتن تجربه و دانش کافی در سازمان می توانیم دانش این صنعت رابخوبی به کشورها منتقل کنیم.

کیشان سینک یادآورشد: در روشهای چاپ، بارکد، چاپ دیجیتال و سیلک اسکرین، چاپ روی سطوح غیر معمول تجربه داریم و آموزش زنجیره تامین را با ارائه گواهی رسمی بین المللی در سه سطح پیش بینی کرده ایم و در زمینه مهندسی مجدد صنعتی با روشهای خاص هم اقدام کرده ایم.

وی گفت: پایداری محیط زیست و چرخه اقتصادی و امنیت غذایی از بخشهای مهم است زیرا در حال حاضر در جهان ۳۲ درصد مواد غذایی در مسیر تولید تا مصرف هدر می رود که بسته بندی می تواند بخشی از آن را جبران کند.

نظر شما